Te + Én

Zárt ajtók mögött: titkos nyaralás a saját otthonunkban

Az egyik legkényelmesebb dolog a világon, ha ahelyett, hogy keresztül-kasul körbeutaznánk az országot egy néhány napos vakáció kedvéért, inkább otthon maradunk a szerelmünkkel. Nem kell bepakolni, vezetni, átszállni, de egy kis szervezést azért igényel ez a projekt is. Majd zárjuk be az ajtót, ne szóljunk senkinek, kapcsoljuk ki a telefont és már kezdődhet is a titkos nyaralás otthon, édes kettesben.

Megeshet, hogy nem tervezünk előre, de egyszer csak az ölünkbe pottyan egy szabad hosszú hétvége. Három nap, amikor azt csinálhatjuk, amit csak szeretnénk. Képzeljük el, hogy a szerelmünk is éppen ráér. Pihenni szeretnénk, elbújni a világ elől, hogy a dolgos hétköznapoktól eltávolodva csak egymásra figyeljünk néhány napig. Végigzakatol az agyunkon, hogy hová utazzunk, belföldi tájegységek és helységnevek végtelennek tűnő listája pörög a szemünk előtt, hogy hová is menjünk, mihez van kedvünk, mit lehet ott csinálni, mennyi pénzünk van, megéri-e, mivel utazzunk, mennyi időt vesz el az utazás… És a pihentető hétvégét néhány percre beárnyékolja a tervezés és szervezés kisebb-nagyobb problémákkal tarkított labirintusa.

Fotó: iStock.com/boggy22

Igen, csak néhány percre, mert ekkor eszünkbe jut a megoldás, hogy mi lenne, ha inkább otthon maradnánk? Bezárjuk az ajtót, kettesben, titokban. Senkinek nem szólunk, kikapcsoljuk a telefont, azt mondjuk, hogy elmegyünk nyaralni, és közben ki sem mozdulunk. Persze ezt is meg kell szervezni, de hirtelen lehull a vállunkról az utazás nyomasztó terhe, nem kell bepakolni, és lényegesen kevesebb kiadással is jár egy ilyen titkos otthoni együttlét, mint ha az ország másik végébe kirándulnánk.

Töltsük mindegyik napot másik országban! Ahogyan az ételek kiválasztásában, megszervezhetjük a napokat is tematikusan. Ha például az első nap francia, akkor öltözzünk fel úgy, mint egy francia, együnk francia ételeket, nézzünk francia filmet, hallgassunk francia zenét. Másnap elutazhatunk Rómába, harmadik nap egy görög szigetre, és így tovább. És ne felejtsünk el táncolni! Mintha egy hangulatos étterem teraszán lennénk, a háttérben hangulatos zene szól, mi pedig szorosan összebújva érezzük a másik minden apró mozdulatát, ahogyan a ritmusra moccan. És követjük… követjük a végtelenségig, és még tovább…

Bevásárlás és filmbeszerzés

Mielőtt azonban napokra bezárkóznánk, érdemes felkészülni az előttünk álló napokra. Ez valójában bevásárlást jelent. Élelmiszert kell venni, tartósat, amivel nincs sok munka, ha megéheznénk. És persze nassolnivalót, egészségeseket és nem egészségeseket, finomakat és csokisokat, hiszen nyaralásra készülünk, az pedig nem az önsanyargatásról szól. Készítsük el más nemzetek ételeit, legyen mondjuk az egyik nap francia, a másik olasz, a harmadik thai, vagy amerikai, szerb, görög vagy török. És kerüljön a kosarunkba megfelelő mennyiségű folyadék is, és egy (két) üveg bor, de akár pezsgő is, mert kettesben leszünk, romantikázunk, csak mi ketten, hát miért ne ünnepeljünk?

Ha biztosak vagyunk benne, hogy éhezni nem fogunk, gondoljuk végig a programokat. Hogy mi mindent csinálhatunk három napon keresztül, csak mi ketten. Előbb minden bizonnyal a klasszikusok jutnak eszünkbe, például a filmezés. De erre is készüljünk, keressünk filmeket, többet és többfélét, hogy tudjunk választani a hangulatunknak megfelelőt. Lehetnek például olyan vígjátékok közöttük, amelyek a nyaralásról szólnak. A Római vakáció; Vicky Cristina Barcelona; Éjfélkor Párizsban; New York, I love you; Napsütötte Toszkána; Bor, mámor, Provence; Rómának szeretettel; Ízek imák szerelmek; Mamma mia…

Közös fürdő, masszázs és társasozás

De persze nem a tévé előtt akarjuk tölteni az egész vakációt. Irány a fürdőszoba egy kis pancsolásra. Vehetünk forró fürdőt gyertyákkal a kád szélén és illatozó füstölővel az ablakpárkányon, miközben lágy zene szól és a habok puha rejtekében kényeztetve egymást. Engedjük el magunkat és szabadjára a fantáziánkat, mintha egy wellness-szállóban áztatnánk magunkat. Masszírozzuk meg egymást, a talpak alapos átnyomkodása isteni érzés, különsen, ha mindezt pezsgőt kortyolgatva adjuk vagy kapjuk.

Fotó: iStock.com/ PIKSEL

Fotó: iStock.com/PIKSEL

Készüljünk különböző társasjátékokkal. Monopoly, Scrabble, Cluedo, römi, kanaszta. Vagy vehetünk valami szexiset is, amit kifejezetten pároknak készítenek. Terítsünk le egy takarót a földre, mintha a strandon lennénk, és már léphetünk is a következő mezőre, dobhatunk még egyet, vagy kimaradunk a következő körből, mindegy. De együtt vagyunk, sokat nevetünk és tudjuk, hogy senki nem zavar meg bennünket. Emeljük a tétet, a vesztes masszíroz!