Halogatunk, ebben mindannyian bűnösök vagyunk, ne is próbáljuk tagadni. Vannak olyan ügyek, amiket hónapokig (évekig) nem sikerül elintéznünk, telefonok, amiket nem ejtünk meg, beszélgetések, amik valahogy mindig elmaradnak… Utáljuk, de fogalmunk sincs, hogy kerekedhetnénk ki ebből. Mit tehetünk ez ellen? Hogyan érhetjük utol magunkat? Adunk egy tippet, ami könnyen segíthet a teendők észben tartására és elvégzésére!
Fotó: Pexels/CC0 License
Lista és prioritás
Igen, egyrészt a listaírás, aztán az azon szereplő pontok priorizálása is kiváló módszer a valódi tevékenység elodázására, de tényleg szükségünk lesz egyre, ha szeretnénk mindent elintézni. Legjobb, ha mindig van nálunk egy notesz és egy toll, vagy a telefonunkra letöltünk egy teendőlistázó alkalmazást, hogy amint keletkezik (vagy eszünkbe jut) egy újabb feladat, felírhassuk. Agyunk számára is óriási megkönnyebbülés, ha nem kell mindent megjegyeznie, ráadásul valójában éppen feledékenységünk a legfőbb eszközünk a halogatásban.
Az elintézendő dolgok listáját minden reggel nézzük át. Válasszuk ki azt a kettőt, ami a legsürgősebb, majd kettőt, ami nagyon ellenszenves feladat, aztán ilyen sorrendben végezzük is el őket. Ha kész a két utált is, felszabadulhatunk, mert tudhatjuk: ennél rosszabb ma már nem lesz, hiszen csak e kettőnél kedvesebb feladatok maradtak a listán.