Otthon

A lakosság harmada nem fogyaszt napi rendszerességgel gyümölcsöt

Eredményesen zárult az almafogyasztást népszerűsítő héthetes kampány, az akció ideje alatt rendezvényeken és az áruházakban hat tonna alma fogyott – közölték a szervezésben és lebonyolításban részt vevő szervezetek és cégek képviselői hétfőn Budapesten sajtótájékoztatón.

A fogyasztásösztönző akció megszervezésére azért volt szükség, mert 25 év alatt Magyarországon az egy főre eső fogyasztás a felére, évi mintegy 15 kilogrammra csökkent – mondta Éder Tamás, a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara (NAK) élelmiszeriparért felelős alelnöke. Magyarországon mintegy 7500 termelő évente 500–800 ezer tonna almát termeszt a gyümölcs-termőterület harmadán, mintegy 30 ezer hektáron. A gyümölcsfogyasztás népszerűsítése a döntően magyar piacra termelő gazdák miatt fontos – tette hozzá Feldman Zsolt, a Földművelésügyi Minisztérium (FM) agrárgazdaságért felelős helyettes államtitkára.

Képünk illusztráció. Fotó: Unsplash/ Roberta Sorge

Képünk illusztráció. Fotó: Unsplash/ Roberta Sorge

A magyar almatermelés jövője elsősorban az összefogáson múlik, amelyben termelőknek, kereskedőknek, szakmai szervezeteknek, állami szereplőknek és a fogyasztóknak is megvan a maguk szerepe a piac kiszélesítése érdekében – jegyezte meg a helyettes államtitkár. Az idén összesen 480 ezer tonna almát szüreteltek le a termelők, ebből mintegy 120 ezer tonna volt az étkezési alma. Emellett a feldolgozók mintegy 360 ezer tonna gyümölcsöt vásároltak fel a termelőktől. Az idén két feldolgozó külföldről is hozott be almát, valamivel többet, mint 15 ezer tonnát. A hazai termésből a hűtőházakba betárolt étkezési alma elegendőnek látszik a téli-tavaszi ellátáshoz.