×

Egészség

Lazító jógagyakorlatok vasárnap estére

A jóga áldásos hatásait már a nyugati orvoslás is elismerte, és ami a legjobb benne, kortól, testalkattól és állóképességtől függetlenül bárki gyakorolhatja. Ha még nem próbáltuk, érdemes adni neki egy esélyt, hiszen testileg, lelkileg és mentálisan is fejlődhetünk általa. Most olyan könnyű pózokat mutatunk, amelyek segítenek ellazulni, és elengedni a felgyülemlett stresszt. Fontos, hogy csak addig menjünk bele és tartsunk ki egy pózt, ameddig az jólesik a testünknek!

Fapóz

Álljunk egyenesen, csípőnket húzzuk magunk alá, vállainkat görgessük hátra. Belégzésre emeljük ki a jobb lábunkat, és támasszuk a talpunkat a combhoz vagy a lábszárhoz, de semmiképpen se a térdhez! Ha megtaláltuk az egyensúly, emeljük fel a kezeinket, és érintsük össze a tenyereinket a fejünk felett. Néhány mély légzésig maradjunk így, majd ismételjük meg a másik lábbal.

Jótékony hatások

Nyugalmat és stabilitást hoz, kiegyensúlyozza idegrendszerünk működését, és még a testartásunkat is javítja.

Fotó: Unsplash/ Patrick Hendry

Fotó: Unsplash/ Patrick Hendry

Macska-tehén póz

Helyezkedjünk el a talajon négykézláb úgy, hogy a csuklók a vállak alatt, a térdek pedig csípőszélességben legyenek. Ha érzékenyek a térdeink, tegyünk alájuk pokrócot! A keresztcsonttól indítva a mozdulatot kilégzésre domborítsuk a hátunkat, belégzésre pedig homorítsunk. Mindig a fejünket billentsük utoljára.

Jótékony hatások

Pihentető és frissítő póz egyben, jótékony hatással van a szívre és az emésztésre. Remekül oldja a stresszt és a feszültséget.

Gyermekpóz

Üljünk a sarkainkra, nyújtózzunk előre a karjainkkal, a homlokunkat pedig pihentessük a talajon. Ha nem ér le a homlok a talajra, tegyünk be alá egy kis párnát vagy összecsavart pokrócot. Aktívan nyújtózzunk előre, és relaxáljunk így pár percig.

Jótékony hatások

Megnyugtatja a légzést, és segít befelé figyelni. Lenyújtja a combokat és a bokát, ellazítja az arc izmat.