Az igazság az, hogy az ember fia-lánya valahogyan átverekedi magát a KRESZ-vizsgán, aztán fog vacogtatva görcsöl a forgalomban, majd – minden átmenet nélkül – nagymenőként tiporja a többieket.
Szoktál válaszolni az itt-ott megjelenő KRESZ találós kérdések? Szoktad követni a szabályok változásait?
Eszedbe jut-e még néha-néha, mit mondott neked oktatód egy-egy közlekedési helyzet megoldásáról?
Mutatta, hogyan ülj be a kocsiba, és hogyan helyezkedj el? (Neked is elmagyarázta a ¾ 3-at?)
Mert a városban, rövidtávon, úgy nyírjuk ki a testünket, ahogy tetszik – vagy mégsem? –, de egyáltalán nem mindegy, hogy egy hosszabb út végén roncsként szállunk-e ki a kocsiból, mondjuk a Mátrában vagy a tengernél.
Nagyon nem mindegy. Ráadásul a sokkal biztonságosabb is, ha tudjuk, milyen testhelyzet a legpihentetőbb, és hogyan tervezték autónk biztonsági rendszerét. Van mit tanulnunk a próbabábuktól.
Kiktől? Igen, a töréstesztek bábuitól. Azt nem várhatjuk el egy gyártól, hogy minden emberre külön légzsákot fejlesszenek, másképp húzódjék be a kormány, egyénileg horpadjon a kocsi eleje, és álljon meg a térdeink előtt.
Ezek a dolgokat próbabábukon állítják be a legjobb védelemre, és ez az eset, amikor jól járunk, ha utánozzuk a bábukat.
Minderről egy nyúlfarknyi. ám tanulságos és szép filmecskét csinált a Jaguár, és nem bánod meg, ha szánsz rá egy percet, majd átgondolod, hogy indulj utadra.
És, ha már próbabábúkról (Crash Test Dummies) volt szó, itt egy videó, talán a legszebb és legsikeresebb a 90-es évekből, az ugyanilyen nevű együttestől.
Jó utat!