Molnár Ferenc Lilioma, a vagány, de az élet dolgaiban nehezen eligazodó hintáslegény és a feltétel nélküli szerelemmel szerető kis cselédlány története a magyar drámairodalom egyik legmeghatóbb és legmegrendítőbb darabja.
Fotó: operett.hu
Nem véletlen, hogy a magyar szerző darabját olyan neves zeneszerzők akarták megzenésíteni, mint Puccini vagy Gerschwin, azonban musical csak 1945-ben született belőle, a New York-i Broadway egyik legendás szerzőpárosának köszönhetően. Richard Rogers és és a librettista Oscar Hammerstein fülbemászó dallamokkal tette feledhetetlenné a művet.
Bár a zenés változat alkotói a mesét egy észak-amerikai tengerparti kikötővárosba helyezték át, a címszereplőt Závoczki Endréről Billy Bigelowra keresztelték, és néhány szereplő karaktere is átalakult, cselekményében és szellemiségében hiánytalanul hűek maradtak az eredeti prózai műhöz. A 2019-es operettszínházi változat alkotói – Béres Attila rendező, Lőrinczy Attila és Závada Péter fordítók – pedig finoman megpróbáltak visszacsalni valamennyit Molnár Ferenc zseniális nyelvezetéből.
A Carousel – Liliom csapata
Fotó: operett.hu
A Carousel több mint hetven éves története során újra meg újra sikerrel hódította meg a világ nagy zenés színpadait. A darabot a Time magazin 1999-ben a XX. század legjobb musicalének választotta, a mű legnagyobb slágere, a „You’ll Never Walk Alone” a végzős amerikai egyetemisták diplomaosztóján minden évben elhangzik, de a Liverpool futballcsapat szurkolótábora is ezt a dalt választotta himnuszául.
A megszokott „Operettes” színészek mellett a társulat számára külön öröm, hogy a darabban olyan vendégművészek is fellépnek, mint Nagy-Kálózy Eszter, aki először dolgozik a Budapesti Operettszínházban, vagy Jordán Tamás, aki viszont már gyakori visszatérő. De a Színház- és Filmművészeti Egyetem végzős hallgatói közül, Széles Flóra és Borsi-Balogh Máté is először vesznek részt ekkora formátumú előadásban.










