Az alkotás története tulajdonképpen egy akciófilm elemeire és fordulataira épül, de a szokásosnál mélyebb lélektani háttér van mögötte. Ami viszont azonnal hat, az a látvány. A sajátos látvány, amely egyrész hódolat a művészetek nagy alkotásai előtt, másrészt maga is igényt tart a művészet rangra.
Egyszerűbben: ez nem egy tucatrajzfilm, minden kockája maga is igényes és tökéletes művészi kompozíció. A rendező, Milorad Krstic valószínűleg egy örökzöld filmet alkotott.
Mivel a Ruben Brandt egy világméretű műkincsrablási sorozat története, a képkockákon és az azokat kísérő zenében több száz műalkotás tűnik fel – persze a film egységesítő stílusában. Vajon felismerik-e a nézők ezeket? – kérdezhette a film végén a rendező, a kritikus és az átlagos mozilátogató. Akarva, akaratlanul is a egy művészettörténeti kalandfilm lett a Ruben Brandt, és a benne elrejtett elemek akár felismerendő feladatot is jelenthettek.
(Kép: YouTube)
Szerencsére az alkotók elég erősek voltak ebben a hitükben, és elindították a az OkosMozi-programjukat, ami elsősorban a diákságot kérdezte, kinek milyen alkotását vették észre a filmben. Az OkosMozihoz megnyerték az Uránia Nemzeti Filmszínház, a Szépművészeti Múzeum és a Budapesti Ludwig Múzeum, valamint az Emmi Kultúráért Felelős Államtitkárságának támogatását.
(Kép: YouTube)
Ez egyfajta rejtvényfeladat, vetélkedő volt, különböző díjakkal, beküldési határidővel, díjkiosztóval. Az Uránia majdnem háromezer középiskolás számára tette lehetővé, hogy ingyen megnézhessék a filmet. Így nem csoda, hogy az OkosMozi kérdéseit sokan tudták helyesen megválaszolni.
A csütörtöki díjkiosztón 10-10 diák kapott ingyenes belépőt a Ludwig illetve a Szépművészeti Múzeumba.
Czigle Boglárka, az OkosMozi facebook oldalának kezelője, László Marcell, az OkosMozi oldal fejlesztője, Fekete Péter, az Emberi Erőforrások Minisztériumának kultúráért felelős államtitkára, Csere Margit, a Lakatos Menyhért Általános Iskola és Gimnázium tanára és Kurdy-Fehér János, az OkosMozi ötletgazdája (b-j) az OkosMozi bemutatóján az Uránia Nemzeti Filmszínházban, Budapesten 2019. június 13-án. MTI/Balogh Zoltán
A középiskolások számára talán ennél is izgalmasabb és jobban várt nyeremény az a három alkalom, amikor a film készítői bemutatják az animációs képalkotás trükkjeit, miközben szó lesz a művészettanulás, a közösségi média és az oktatás kérdéseiről is. Ezt az „interaktív külön díjat” a budapesti Lakatos Menyhért Általános Iskola és Gimnázium, a Vörösmarty Gimnázium és az Újbudai József Attila Gimnázium nyerte el.