Hétfőn tudatta a MÁV-START, hogy a fenti eset két főszereplője, a mozdonyvezető és a forgalmi vonalirányító is elismerést kapott a vasúttársaság vezérigazgatójától. A részletek tekintetében azt közölték: Berta Balázs Attila mozdonyvezető és Kovács Imre forgalmi vonalirányító „gyors helyzetfelismerésükkel megelőztek egy vonatbalesetet”. A miskolci mozdonyvezetőnek már át is adta a dicséretet Kerékgyártó József vezérigazgató.
Forrás: MÁV-START
Pénteken Hort-Csány állomásról lassan „haladt ki” a Nyíregyházára tartó Rózsa InterCity. A mozdonyvezető ekkor észlelte, hogy a váltó – eddig tisztázatlan okból – helytelen irányba áll, és arról nem kapott előzetes írásbeli értesítést. Felvette a kapcsolatot a vonalirányítóval, és vele egyeztetve megállította a vonatot.
Az ellenkező irányból érkező Borsod InterCity vonat mozdonyvezetőjét ezután mintegy két kilométerre az állomástól értesítette az irányító arról, hogy lassítson le és az utasok átszállása érdekében induljon el Hort-Csány állomás felé.
Kétszáz méteren múlt
A két vonatot a mozdonyvezetőnek és az irányítónak köszönhetően – mint közölték – „kontrollált körülmények között, 200 méterre állították meg egymástól”. Szerencse, hogy így történt, mert az InterCity-ken összesen 275 ember utazott péntek délután, belegondolni is rossz, mi történt volna, ha a legrosszabb forgatókönyv játszódik le.
Az utasokat a katasztrófavédelem segítségével pótlóbuszokra szállítottak át, személyi sérülés és anyagi kár sem keletkezett. A MÁV biztonsági szervezete, az ITM Közlekedésbiztonsági Szervezete, valamint a rendőrség is vizsgálatot indított az esettel kapcsolatban.
A magyar vasúttársaság komoly hangsúlyt fektet a vészhelyzetek szimulációs gyakorlaton való kezelésére, így készítve fel a vasutasokat az esetleges incidensekre – mint az eset is jól mutatja, most nagyon nagy szükség volt rá.