Közélet

Kitüntették a mozdonyvezetőt és az irányítót, aki megállította a két InterCityt

Meg kellett állítani pénteken két InterCity vonatot Hort-Csány állomás közelében, mert a váltó nem megfelelő irányban állt. A mozdonyvezető ezt szerencsére észrevette, ezért megállította a vonatot, a szemből, Miskolc felől Hatvanba tartó Borsod InterCity-t pedig úgy két kilométerre az állomástól értesítették és lelassították. Nagy baj is történhetett volna.

Hétfőn tudatta a MÁV-START, hogy a fenti eset két főszereplője, a mozdonyvezető és a forgalmi vonalirányító is elismerést kapott a vasúttársaság vezérigazgatójától. A részletek tekintetében azt közölték: Berta Balázs Attila mozdonyvezető és Kovács Imre forgalmi vonalirányító „gyors helyzetfelismerésükkel megelőztek egy vonatbalesetet”. A miskolci mozdonyvezetőnek már át is adta a dicséretet Kerékgyártó József vezérigazgató.

Forrás: MÁV-START

Forrás: MÁV-START

Pénteken Hort-Csány állomásról lassan „haladt ki” a Nyíregyházára tartó Rózsa InterCity. A mozdonyvezető ekkor észlelte, hogy a váltó – eddig tisztázatlan okból – helytelen irányba áll, és arról nem kapott előzetes írásbeli értesítést. Felvette a kapcsolatot a vonalirányítóval, és vele egyeztetve megállította a vonatot.

Az ellenkező irányból érkező Borsod InterCity vonat mozdonyvezetőjét ezután mintegy két kilométerre az állomástól értesítette az irányító arról, hogy lassítson le és az utasok átszállása érdekében induljon el Hort-Csány állomás felé.

Kétszáz méteren múlt

A két vonatot a mozdonyvezetőnek és az irányítónak köszönhetően – mint közölték – „kontrollált körülmények között, 200 méterre állították meg egymástól”. Szerencse, hogy így történt, mert az InterCity-ken összesen 275 ember utazott péntek délután, belegondolni is rossz, mi történt volna, ha a legrosszabb forgatókönyv játszódik le.

Az utasokat a katasztrófavédelem segítségével pótlóbuszokra szállítottak át, személyi sérülés és anyagi kár sem keletkezett. A MÁV biztonsági szervezete, az ITM Közlekedésbiztonsági Szervezete, valamint a rendőrség is vizsgálatot indított az esettel kapcsolatban.

A magyar vasúttársaság komoly hangsúlyt fektet a vészhelyzetek szimulációs gyakorlaton való kezelésére, így készítve fel a vasutasokat az esetleges incidensekre – mint az eset is jól mutatja, most nagyon nagy szükség volt rá.