Életmód

Így kezdj hozzá a naplóíráshoz

A naplóírás ma már az egészségtudatos élet egyik eszköze. Segít a lelki egészségünk megteremtésében. Ám maga az írás sokakat megrémíthet, pedig nagyon egyszerű.

Azon túl, hogy jól esik a papírnak “kibeszélni” a napi eseményeket és azt, ami a lelkünket nyomja, jóval többet is tud a naplóírás. Az egészségünket is komoly mértékben szolgálhatja. Ugyanakkor sokan nem mernek belevágni a naplóírásba, mert úgy érzik ez nekik nem megy. Azt gondolják nem tudnak írni és megrémíti őket a fehér oldal, amely előttük tornyosul. Azt is érezhetik, hogy fogalmuk sincs hol kezdjék a mondanivalójukat avagy éppen mit is írjanak a naplóba.

A naplóírást meg lehet tanulni. Fotó: shutterstock/Eugenio Marongiu

Elárulhatom, hogy sok író embert is kísértenek ezek a gondolatok, ám minderre vannak remek technikák, hogy túljussunk a kezdeti nehézségeken. Ezek alapján a naplóírásnak is vannak olyan technikái, amely segít elkezdeni és bele lendülni.

Ha pedig már kinyitottuk a naplónkat, kezünkbe vettük kedvenc tollunkat, akkor választhatunk az alábbi technikák közül, hogy könnyedén elkezdjük az írást.

1. Az egyik legjobb módja a kezdésnek, ha leírunk egy napi inspiráló mondatot. Olyant, ami épp a hangulatunkra, élethelyzetünkre vagy a napi eseményekre jellemző. Ezután pedig leírhatjuk a vele kapcsolatos gondolatainkat.

2. Az is sokat segíthet, ha azzal kezdjük, hogy éppen az adott pillanatban miért is lehetünk hálásak. Ez arra is remek megoldás, hogy sokkal jobb kedvünk legyen, mert bizony rá fogsz jönni, hogy igazán sok mindenért lehetsz hálás nap, mint nap.

3. Az is jó megoldás, ha leírod a fejedben kavargó listákat, legyen az a bevásárlólista vagy a napi-, heti teendőid, filmek, amiket megnéznél, kipróbálandó receptek esetleg üdülési helyek, ahová elmennél. Ezekhez kapcsolódóan már le tudod majd írni a gondolataidat.

4. Akkor is el tudod indítani a naplóírás folyamatát, ha leírod azt, ami legelőször eszedbe jut. Nem kell átgondolni és megfogalmazni, csak úgy írd le, ahogy jön a gondolat.

5. Azzal is kezdheted az írást, hogy leírod, mi az, amin változtatnod kellene, akár az egészségeddel kapcsolatban, akár a munkádban, magánéletedben vagy életstílusodban. Írd le mit tehetsz azért, hogy jobban érezd magad a bőrödben.