Életmód

Tanuld meg miként lehetsz boldog!

Manapság kevesen vannak azok, akik boldognak és elégedettnek érzik magukat. De nincs veszve semmi, mert egy kis odafigyeléssel igenis előidézhető a boldogság. Mutatjuk hogyan.

A Szex és New York első filmjének jelenetében azt boncolgatják a barátnők, hogy ki mennyire boldog. Mindegyiknek megvan a maga boldogtalansága és oka a stresszre. Végül szájtátva csodálkoznak rá Charlotte-ra, aki kijelenti, hogy ő bizony boldog. – Egész nap? – jön a kérdés. – Hát nem teljes nap, de naponta többször is, minden nap – érkezett a válasz.

A boldogság bizony tanulható. Fotó: shutterstock/Natalia_Grabovskaya

Ezt az állapotot te is elérheted, ráadásul néhány egyszerű gyakorlattal.
Agyunk túlpörög és ez okozza azt, hogy képtelenek vagyunk kikapcsolni, pihenni és végül boldognak érezni magunkat. Kutatások szerint legalább 150 feladat van egyszerre jelen a gondolatainkban. Ez pedig elvonja a figyelmünket a körülöttünk lévő világról. Vagyis csak fizikailag vagyunk jelent, de egyébként gondolatainkba temetkezünk. Ezáltal aggódunk, stresszelünk, félünk és végül boldogtalanok leszünk. Az alábbi gyakorlatokkal elérheted azt, hogy gondolatban is jelen légy, élvezni tudd a körülötted lévő pozitív eseményeket és boldog légy.

Már reggel úgy ébredsz, hogy szorongsz az előtted tornyosuló feladatoktól? Csak arra tudsz gondolni, miket kell elintézned? Ezt az állapotot oldhatod azzal, hogy amikor felébredsz elsőként a szeretteidre gondolsz. Adj hálát nekik és értük. Ezzel tudatosítod magadban, hogy ki mindenkinek lehetsz hálás, ki mindenki szeret téged és ez jó érzést generál, csökkenti a stresszt. De folytathatod a sort azzal a tárggyal vagy akár lehetőséggel, amely a tiéd vagy megkaptál.

Ugyanígy aggaszthatnak lefekvés után a napi gondok okozta gondolatok. Így nem tudsz elaludni, bármennyire is szeretnél. Másnap pedig fáradtan, kialvatlanul még rosszabb a helyzet. Ezért lefekvés után végezz légzőgyakorlatokat és csak arra koncentrálj. Addig végezd, amíg el nem álmosodsz, és végképp nem tudod nyitva tartani a szemed.

Fotó: iStock.com/YakobchukOlena

Minden igyekezeted ellenére előfordulhat, hogy napközben besokallsz és rosszkedved lesz. Megbánthatnak, viselkedhetnek veled udvariatlanul vagy akár igazságtalanul is. Ilyenkor sokat segít, ha tudatosítod magadban, hogy a másik fél rossz hangulata a félelméből és aggodalmaiból fakad. Így képes leszel együttérezni vele és már kevésbé bánt a durvasága – visszatérhet a jó hangulatod. Még hatásosabb, ha gondolatban rámosolyogsz és küldesz neki egy pozitív gondolatot.

Fotó: iStock.com/max-kegfire

Az is előfordulhat, hogy egy igazán zsúfolt és nehéz nap után haza térve inkább idegesítenek családtagjaid, mint feltöltenének szeretettel és energiával. Ebben az esetben az segíthet a hangulatodon, ha elképzeled, hogy sok hét után először látod őket viszont. Ez az érzés segít pozitívnak maradni és az este kellemesen telhet.