Életmód

Ezt építsd be a mindennapjaidba a munkahelyi stressz ellen

Tornyosuló munkahelyi feladatok, lemondhatatlan találkozók és egyre szaporodó e-mailek? A határidő vészesen közeleg? Akkor alaposan kijut neked a munkahelyi stresszből. Ne halmozd, íme a megoldás.

Az év vége felé közeledve a legtöbb munkahelyen egyre nagyobb a hajtás. Sokan még ebédelni sem tudnak nyugodtan, mert olyan sok elfoglaltságuk akad. Ugyanakkor mindez nagyon egészségkárosító lehet és érdemes tenni ellene. De nem csak az egészségünknek tesz jót egy kis lazítás, hanem a teljesítményünknek is.

Egyperces gyakorlat elég a munkahelyi stressz csökkentéséhez. Fotó: shutterstock/fizkes

A lazításhoz nem szükséges semmi bonyolult, ugyanis egy egyszerű légző gyakorlattal felfrissülhetünk a munkahelyünkön a legnagyobb káosz közepette is. A légzőgyakorlat ugyanis javítja az agy működését és energiát ad.

Azt gondolhatnád, hogy a légzés természetes funkció, miért is foglalkoznánk vele, pláne miért lenne frissítő hatása. Tanulmányok sora bizonyítja, hogy a mély, tudatos légzés nyugtatja az idegrendszert. Oldja a feszültséget és a szorongást. Amikor félünk vagy stresszesek vagyunk röviden és sekélyesen légzünk. Ennek pedig nincs jó hatása a szervezetünkre. Ez a fajta a légzés arra szolgál, hogy segítse a túlélést a veszélyes helyzetekben. A mély légzés ezzel szemben stimulálja az idegrendszert, amelynek hatására a stressz egyszerűen eltűnik. Éppen ezért érdemes napi szinten beiktatni a napi rutinba a légzőgyakorlatot. Így nem csak megnyugszunk, de sokkal jobban bírjuk majd a munkát a nap hátralévő részében.

Érdemes délutánra időzíteni a frissítő légzőgyakorlatot, mert akkorra már biztosan elfáradunk és ki is merülhetünk.  A légzőgyakorlat során növekszik a szervezetben az oxigén mennyisége plusz energiát biztosítva a sejteknek. Az oxigéndús vér pedig az agyban serkenti a koncentrációt.

A légzőgyakorlat igen egyszerű és csak egy percig tart. De ebben az egy percben csak a légzésedre figyelj!
Végy egy mély lélegzetet. Az úgynevezett hasi légzést próbáld meg, azaz töltsd meg először a “hasad” levegővel, majd ezután emelkedjen meg a mellkasod a beszívott levegőtől. Tartsd bent négy másodpercig. Ezután a kilégzés hat másodpercig tartson és a mellkasból engedjük ki először a levegőt és haladjunk lefelé.

Ezt a gyors és egyszerű légzőgyakorlatot többször is elvégezheted a nap folyamán, akár óránként is.