Életmód

3 tipp, hogy mindig legyen időd mozogni

Egy friss kutatás szerint a legtöbb embernek beleférne a napjába egy kis sport, de ez valahogy mégis elmarad. Íme, néhány tipp, hogy mától legyen időd a mozgásra.

Egy nemrég megjelent amerikai kutatás eredményei szerint a legtöbb felnőttnek átlagosan 5-6 óra szabadideje van egy nap, ebbe viszont sokaknál nem fér bele, hogy mozogjanak egy kicsit. A miértet te is kitalálhatod: kényelmesebb otthon a kanapén heverni, tévézni vagy telefont nyomkodni.

Egészségünk szempontjából viszont kulcsfontosságú (lenne), hogy naponta legalább fél órára aktivizáljuk magunkat. Ha ezt eddig te sem tetted meg, hadd adjunk most néhány tippet, hogy ezentúl neked is beleférjen a napodba egy kis sport.

A mozgásra mindig jut idő, csakodafigyelés kérdése. Fotó: shutterstock/Marjan Apostolovic

1. Hogyan telik egy napod? – Gondold át, általában hogyan telnek a hétköznapjaid. Felkelsz, bemész dolgozni, majd egy kis házimunka, család, leckeírás, vacsorafőzés… esetleg esténként kimozdulsz, vagy a barátaiddal töltöd az időd? Ha már látod, mit szoktál csinálni, könnyebben találhatsz helyet egy kis mozgásnak a napirendedben. Maradjunk az utolsó példánál: ha a barátaiddal mozdulsz ki, szervezhetsz aktív programot, vagy legalább arra beszéld rá őket, ha szép az idő, hogy sétáljatok egy nagyot. De beleférhet egy séta, amikor ebédszünetben kiugrasz ételért vagy kávéért, és munka után is, amikor ahelyett, hogy a buszra várnál, legyalogolhatsz egy-két megállót.

2. Nyújtsd meg a napod! – Ha be van táblázva az egész napod, és tényleg nem fér bele a mozgás, akkor is megtehetsz egy dolgot: ha minden reggel csak 20-25 perccel korábban kelsz, és tornázol egy kicsit otthon, már azzal sokat tettél az egészségedért.

3. Új mozgásforma, új hobbi – A legjobb persze, ha nem azt érzed, hogy a sport elvesz valamit a napodból, hanem épp ellenkezőleg: hogy hozzátesz. Erre az a legjobb mód, ha találsz egy olyan mozgásformát, ami egyben az új hobbid is lehet. Nem csak a futás, gyaloglás, edzőtermi sportolás van a világon, manapság már megszámlálhatatlan mozgástípusból válogathatsz, a TRX-től a rúdfitneszen vagy a kangoo-n át a táncos edzésekig. De nem is kötelező edzőterembe járni: otthon is tornázhatsz, kertészkedhetsz, vagy jelentkezhetsz ismerősöknél kutyát sétáltatni. Így garantáltan mindig várod majd, hogy legyen akár csak egy félórád, amikor kedvenc tevékenységednek hódolhatsz. Te mit próbálsz ki először az egészségedért?