Közélet

Már megint változnak a reklámok a Youtube-on

Az elmúlt időszakban rengeteg frissítést hajtott végre a legnagyobb videómegosztó portál, amiknek jelentős része csak mérsékelt sikert aratott a felhasználók között.

Fizetős, ám reklámmentes Youtube, éjszakai mód, végre hallgathatjuk lezárt telefonon is a kedvenc zenéinket. Csak pár példa, mennyi minden változott.

A legutóbb pedig a reklámozással kapcsolatban okozott kisebb káoszt a Youtube. Nagyon sokféle tartalmú videót engedélyez, azonban rengeteg, családbarátnak nem nevezhető, vagy egyéb okból problémásnak titulált videón nem, vagy csak ritkán jelenít meg hirdetéseket. Ilyenek lehetnek például az erőszakot mutató videojátékos tartalmak, vagy éppen a megosztó politizálást folytató csatornák.

Gyerekekre is fontos az új szabály. Fotó: iStock.com/SolisImages

Éppen ezért is Susan Wojcicki vezérigazgató bejelentette, hogy a mostantól a hirdetők specifikusan megcélozhatják az olyan videók esetében történő reklámozást, amelyet a YouTube algoritmusai nem találtak biztonságosnak minden hirdető számára -írja az origo.hu.

A megoldás néhány hete csendben már tesztelés alatt állt, és van rá igény, az első hónapban a hirdetők több százezer dollárt költöttek el a „sárga ikonos” videókban való reklámozásra.