Életmód

Kávéval is sikerülhet a fogyókúra

Fogyókúrázol, de a kávéról való lemondás nagy kihívást jelent? Nem biztos, hogy még ezt is meg kell vonnod magadtól, de az biztos, hogy csak bizonyos módon iktathatod be a diétádba.

Ellentmodásos hírek látnak napvilágot a kávéról és annak hatásairól. Sok esetben egészségtelennek nevezik, más kutatások épp ellenkezőleg. Így van ez abban az esetben is, amikor épp a fogyókúráról van szó. Sok diéta egyenesen megtiltja a kávé fogyasztását, míg mások engedékenyebbek. De mit tegyél?

Fotó: shutterstock/Roman Samborskyi

Ha szeretnél leadni néhány kilót bizony érdemes átgondolnod a kávézási szokásaid. Ha például sok tejjel és cukorral, esetleg más édesített kiegészítővel, például sűrített tejjel, csokoládéval vagy ízesített tejszínnel – iszod, akkor bizony nem segít a kilóid leadásában, ha minden reggel egy ilyennel indítod a napot.

A kávé alapjában véve felgyorsíthatja az anyagcserét, így végleg nem is kell lemondani róla, még fogyókúra idején sem. Azt is tudni kell róla, hogy ez a hatás átmeneti, tehát önmagában nem okoz súlycsökkenést. Pusztán nem szabad édes “fehérítőkkel” felturbózni. A táplálkozási szakértők azt is javasolják, hogy inkább reggel igyuk a feketét.

Mivel érdemes inni a kávét, ha nem vagy a ristretto vagy a fekete, sűrű eszpresszó barátja? Tehetsz például növényi tejet is a kávédba, elsősorban zab- vagy kókusz tejet. De a tehéntejről sem kell feltétlenül megválnod. Ugyanis a tejben kalcium található, ez pedig segíti a súlycsökkenést. Éppen ezért nyugodtan ihatsz tejes kávét, csak válassz alacsony zsírtartalmút. A cukrot és egyéb édesítőt pedig felejtsd el. Így a diétád alatt sem kell a kényelmes kávézásról lemondanod.