Gyereknevelés

Innovatív szemléletű iskola indul ősszel

Egyre több lehetőségük van a magyar diákoknak arra, hogy a hagyományos szemlélettől eltérő iskolákban tanuljanak itthon.

A Creascola elindulásával Magyarországon is elérhetővé válik a sok sikeres külföldi példa után az innovatív középiskolai oktatás, mely, bár a hagyományos iskolai rendszertől több ponton eltér, az átadott lexikális tudást a Nemzeti Alaptanterv határozza meg. Az innovatív szemléletű iskolák általában három fő pillérre építenek.

Fotó: Creascola

Egyik fontos eleme az alkotópedagógia, aminek keretében az elmélet mellett terepet kap a felfedezés, a tapasztalás, az élmény és a tanultak áthelyezése a gyakorlatba. Második fontos eleme a komplex természettudományos és humán szemlélet, melynek során a tanulók megértik a természet és az ember kapcsolatát, a világ mozgatórugóit, átlátják a gazdasági, hatalmi, környezeti tényezők egymáshoz való viszonyát és ezek mindennapokat befolyásoló szerepét. Harmadik fontos eleme a közösségi nevelés, ami arra tanít, hogy mindenki fontos eleme a közösségnek, és együtt sokkal eredményesebbek lehetünk, közösen a munka jobban is megy.

„Az innovatív képzés az életre nevel, és igyekszik napról napra kíváncsivá tenni a diákokat, hogy minden nap lelkesen érkezzenek az iskolába.” – hangsúlyozza dr. Henn Péter, a Creascola nyolcosztályos középiskola vezetője.

Az innovatív iskola célja Magyarországon is az, hogy a gyerekeknek lépéselőnyt adjon az élethez – ehhez, úgy gondolják, ha már nem konkrét szakmákra kell felkészíteni a gyerekeket, hanem képességeket kell a kezükbe adni.

A szemlélet külföldi, sikeres példákra épít, nem kísérletezésről van szó, hanem egy már működő rendszer átvételétről. Jövőre indulhatnak az első osztályok Magyarországon, az 5. és a 7. osztályba várják a jelentkezőket.
(Forrás: Creascola)