Közélet

#hűtőkihívás a biztonságosabb ételért

Idén ünnepli hetedik születésnapját a Nébih „Ételt csak okosan!” elnevezésű kampánya. A szemléletformáló program célja, felhívni a lakosság figyelmét arra a tényre, hogy tudatos odafigyeléssel megelőzhető az élelmiszer eredetű megbetegedések 70 százaléka.

Idén a háztartási élelmiszerbiztonság és élelmiszerhigiénia jelentőségére hívja föl a fogyasztók figyelmét a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (Nébih) Ételt csak okosan! című kampánya – közölte a Nébih hétfőn az MTI-vel.

A Nébih mára sokrétűvé vált szemléletformáló kezdeményezései sorában az elsők közt indította el 2013-ban az „Ételt csak okosan!” kampányt. Az élelmiszerbiztonság és az élelmiszerhigiénia fontosságát hirdető akció a tudatos vásárláson túl, az élelmiszerek helyes tárolását, az ételek megfelelő konyhatechnikai elkészítését, valamint az ételmaradékok ajánlott tárolási módját mutatja be a fogyasztóknak.

Fontos, hogy mit hova pakolunk! (Shutterstock)

A program az élelmiszerek és az ételmaradékok helyes tárolását, a hűtőszekrények megfelelő használatát, az ételek megfelelő elkészítését mutatja be – írták. A Nébih ehhez kapcsolódva tárolási és használati útmutatót tett közzé az eteltcsakokosan.hu honlapon, közösségi oldalán pedig #hűtőkihívás jelöléssel várja a fényképeket a rendezett hűtőszekrényekről. A kihívás december 3-án zárul.

Az „Ételt csak okosan!” program legrégebbi és egyik legnépszerűbb eszköze a Konyhasziget magazin, ami az eltelt 7 évben 32 lapszámmal, összesen 9,9 millió példányban jelent meg. 2020-ban újabb 5 lapszám – összesen 1,5 millió példány – kiadását tervezi a hivatal.

Hasonló népszerűségnek örvend a tavaly indított oktató jellegű „Mese habbal, szülinappal” című mesekönyv, amely nyomtatott és letöltött formában összesen 8337 példányban jutott el a hazai 3-4. osztályosokhoz. Sőt, a már megszokott játékos feladatok, bemutatók, kiadványok mellett a Nébih – a hivatalok között egyedülálló módón – egy korszerű és innovatív eszközzel, a virtuális valóság (VR) segítségével is kommunikál a fiatalok felé.