Szerelem

Ettől a tornától a szex is jobb lesz

A mostani időszakban egyre többen maradnak otthon, és egyre jobban teret hódít az otthoni torna. Használd ki ezt az időt – ha teheted – és ne csak hasizmodra figyelj oda, hanem a gátizmaidra is, mert jelentős javulást érhetsz el vele a szexben.

A medencealapi izmok kívülről láthatatlan, de fontos funkciókat betöltő izomrétegek. Nem csak azoknak fontos, akik épp babát várnak, vagy sok ülőmunkát végeznek, hanem lényegében minden nőnek. Átmeneti vagy tartós meggyengülésüket okozhatja tartós székrekedés, krónikus, görcsös köhögés, nehéz fizikai munka vagy akár a túlzásba vitt edzés is.

Fotó: iStock.com/Deagreez

A gátizmok ellazulásának az első jele lehet az alkalmi stressz-inkontinencia: így nevezik a szakemberek, amikor a hasűri nyomás megemelkedésekor – nevetés, tüsszentés, köhögés, ugrálás – során néhány csepp vizelet akaratlanul távozik. A hüvely gyengesége kevésbé érzékelhető, de hosszabb távon nemcsak a szexuális élet örömeit rontja, hanem anatómiai elváltozással is együtt járhat: a méh lesüllyedhet, előreeshet.

Hogy elkerüld mindezt ideje a gátizom edzést is elkezdeni. Leginkább háton fekve ajánlják a szakemberek, amikor a gátizmokra nem terhelődik súly, és nyugodt körülmények között, a légzésre is figyelve, ellazított hasi, comb- és farizmokkal tanácsos végezni. Egyszerű csípőemelések elvégzése által is erősíthetjük a kívánt részt, az a fontos, hogy rendszeres legyen, és naponta 10 percet szánj ezekre a gyakorlatokra.