Besenyei Péter 1956. június 8-án született Körmenden. Nyolcéves korában családjával elköltöztek a budaörsi reptér közelébe, a kisfiút pedig azonnal elvarázsolták a hatalmas gépmadarak. Ezzel eldőlt a sorsa is. Először tizenöt éves korában vezetett vitorlázógépet. Tizenhét éves korában jelentkezett vadászpilótának, ám az orvosi vizsgálaton visszautasították, mondván, hogy a gerince nem bírná a terhelést. Így nem lett vadászpilóta, viszont tizenkilenc éves korában a műrepülő pilóta engedélyt megszerezte, és azóta sem hagyta abba a repülést. Húszévesen elindult az első versenyén, ahol a második helyen végzett.
Besenyei Péter műrepülő-világbajnok áll repülőgépe előtt a Red Bull Air Race repülő világbajnokság magyarországi futamának sajtótájékoztatóján a mogyoródi Hungaroringen 2015. június 29-én.
MTI Fotó: Marjai János
1982-re ő lett a műrepülő-válogatott legfiatalabb tagja. Abban az évben, május 11-én a fiatal pilótát nem engedte fel a parancsnok a csapattal a gépre, mert nem tartotta elég tapasztaltnak. Mint később kiderült, a sors rendelkezhetett így, mert tragikus módon a gép a válogatott kilenc tagjával a hegynek csapódott.
Ezt követően Besenyei Péter elindult az Osztrák Nemzeti Bajnokságon, ahol minden versenyszámot megnyert. Félelmetes sebességgel bravúrozott a levegőben, és olyan repülős manővereket hajtott végre, amiket azelőtt lehetetlennek tartottak. Az ő nevéhez fűződik például a késrepülés alatti dugóhúzás (knife-edge spin) és a fejjel lefelé végrehajtott lapos dugóhúzó (inverted flat spin) is.
2001-ben ő is a Red Bull Air Race tervezésének tagja lett, és ő tesztelte elsőként a légikapu alapú pályát, illetve ebben az időszakban lett a Red Bull energiaital arca. A rendezvény Besenyei Péter segítségével a világbajnoki sorozat nemzetközi porondjára is kilépett. A 2003-mas debütáló szezonban a repülőlegenda megszerezte az összetett első helyet.
Besenyei Péter műrepülő ül repülőgépében a Nagy Futam elnevezésű légi- és aszfaltshow-n a budapesti Id. Antall József rakparton 2013. május 1-jén.
MTI Fotó: Földi Imre
Talán az egyik legemlékezetesebb repülő manővere 2007 augusztusában, a 22. Forma 1-es Magyar Nagydíjhoz kapcsolódó rendezvényen volt, amikor többször is átrepült a Lánchíd alatt. Az egész ország megismerte nevét. 2010-ben részt vett a magyar fejlesztésű műrepülőgép, a Corvus Racer tervezésében is, és sokáig ezzel a típussal repült ő maga is.
Besenyei Péter Európa-bajnokságokon, világbajnokságokon és világkupa-futamokon több mint harminc dobogós helyezést ért el pályafutása során.
Besenyei Péter világbajnok műrepülő pilóta, a verseny ötletgazdája repül Corvus Racer 540 repülőgépével a Duna felett a Red Bull Air Race edzésnapján Budapesten 2018. június 22-én. Június 23-án és 24-én rendezik a műrepülő világbajnoki sorozat budapesti viadalát, amely az idei vb negyedik állomása.
MTI Fotó: Szigetváry Zsolt
Ötvenkilenc éves korában úgy döntött, hogy visszavonul a versenyzéstől, hogy több időt tölthessen a családjával, de a repülést továbbra sem hagyta abba. Számos légibemutatón szerepel a mai napig, köztük talán az egyik leglátványosabb volt, mikor végigrepült a Korinthoszi-csatornán.
Besenyei Péter 2011 óta él boldog házasságban Besenyei Tündével, két lánya van, Nikolett és Dóra.







