A tizennégy karátos autót augusztus 13-án és 14-én láthatja majd a közönség a Városmajorban. Keresztes Tamással, az előadás rendezője mesélt a próbafolyamatról, a műfaji keretekről és Rejtő Jenőről is.
„Szokták mondani, hogy van egy rejtői átok. Ez azt jelenti, hogy ha filmes vagy színházi adaptáció készül egy Rejtő-regényből, akkor az sokszor nem működik. Nehéz az író hangját átmenteni a színpadi szövegbe, pedig abban van a rejtői világ esszenciája. Mi az író hangját egy narrátor segítségével próbáljuk megszólaltatni a színpadon. Az előadásunk műfaja pedig koncertszínház, ami annyit jelent, hogy itt a daloknak kell új világot teremtve újrafogalmazniuk a regényt” – mondta Keresztes Tamás, aki nem csak rendezi az előadást, hanem a szöveget is írta, és a díszletet is ő tervezte.
Az előadás másfél óra, és lesz benne tizenegy dal, ami azt jelenti, hogy a dalok közötti rövid etűdökben nagyon sűrűn kell elmesélnünk a történetet. A tizennégykarátos autó pedig egy történetlabirintus, rengeteg helyszínnel és váratlan fordulattal, és elég nagyvonalúan írja a cselekményt Rejtő is.
„Divinyi Réka dramaturggal csináltunk egy meglehetősen tömörített változatot szerepösszevonásokkal. A célunk az volt, hogy a történet minél inkább felfogható legyen, de tudtuk azt is, hogy sok olyan néző érkezik majd, akik szó szerint tudnak idézni a regényből, ezért a szállóigékké vált mondatokat nagy becsben tartottuk, ahogy az egész anyagot is igyekeztünk nagy becsben tartani. Rejtő szellemességét és könnyedségét szeretnénk átmenteni az előadásba” – tette hozzá a rendező.
Már zajlanak a próbák Fotó: Kuttner Ádám
Ez az előadás egy sorozat második része, volt már egy korábban, A tizenkét szék című produkció. A tizennégy karátos autóban a Budapest Bár fog zenélni, és Magács László az ő zenei világukhoz választotta ki Rejtő Jenőt. Szűcs Krisztián a produkció zeneszerzője, a dalszövegeket is ő írja.
Keresztes Tamás célja az, hogy egy, a szellemességétől nagyon friss előadást hozzanak létre, nagyszerű dalokkal, szeretetre méltó alakításokkal.