A projekt célja nemcsak az, hogy élményekre és aktív részvételre épülő módszerekkel megismertessék a fenntarthatóság és a környezettudatosság alapjaival a gyerekeket, hanem az is, hogy
Fotó: Shutterstock
elemezzék és korosztályokon átívelően, folyamatosan vissza is mérjék, miként épül be mindennapi cselekedeteikbe az átadott tudásanyag.
Az ovisok mesékbe ágyazva, sorversenyeken, bábjátékon vagy éppen színezős feladatokban találkoznak a hulladékkezelés, az ivóvízmegőrzés és az erőforrásokkal való takarékoskodás témakörével. A hulladékkezeléssel és szemeteléssel kapcsolatos óvodai mesék például egy képzeletbeli erdőben játszódnak, ahol a gyermekeket állatok kalauzolják, és tanítják meg szelektív hulladékgyűjtés vagy éppen a hulladék újrahasznosítás fontosságára.
A Gárdonyi Óvoda Dinnyési Tagóvodájában elindult kísérleti projekt első mérési eredményei ősszel elkészülnek – és azoktól is függően -, a programot már akár már az idén kiterjeszthetik a térségi szintre.
Az Innovációs és Technológiai Minisztérium által is támogatott oktatási keretprogram egységes és egymásra épülő, tanrendbe illeszthető modulokból áll, és egészen az óvodától a középiskolás korig vezeti be a gyermekeket a fenntarthatóság egyre összetettebb témaköreibe – idézi fel az MTI.
A Virtuális Erőmű Program már tíz éve működik, és Kelet-Közép Európa legnagyobb zöldenergetikai programja. Mintegy 10 ezer vállalat, 350 ezer diák és több száz önkormányzat, intézmény, valamint lakossági partner vett részt eddig a programban fenntarthatósági projektjeivel.







