×

Kultúra

Egy világhódító cég izgalmas titkai

November 27-én jelenik meg Reed Hastings, Netflix-alapító első könyve A szabály az, hogy nincs szabály címmel. A szerző forradalmi és világhódító cégének történetéről és vállalati kultúrájáról mesél el meglepő érdekességeket.

A Netflix mindent másképp csinált, mint a többiek. És nyert. Egy cég, amely lenyűgözően gyorsan forradalmasította piacát. Ma már a világ 190 országában jelent a neve egyet a szórakozással, bevétele több milliárd dollár.

Fotó: Mester Akadémia Kft.

Pedig a Netflix 1998-ban DVD-k kölcsönzésével indult, és akár bele is bukhatott volna a technológia eltűnésébe. Ehelyett megújult, és az élre tört. Hogyan lehetséges ez? Reed Hastings társalapító nem foglalkozott a megszokásokkal, és mert az árral szemben úszni. Cége vállalati kultúráját a szabadságra és a felelősségvállalásra építette.

Hastings elvei egyszerűek voltak: az emberek fontosabbak, mint a folyamatok, az innováció előrébb való, mint a hatékonyság. A munkatársakat nem kontrollálni akarta, inkább maga mellé állította őket azzal, hogy minél több mindent megosztott velük. A Netflixnél dolgozók nem akarnak a főnökeik kedvében járni, inkább őszinte visszajelzést adnak nekik. Ez a megközelítés a kezdetekben kockázatosnak tűnt, és senki nem tudhatta, hogy valóban eredményre vezet-e.

A sikerek viszont hamar jöttek, és a Netflix a világ egyik legismertebb és legvonzóbb márkájává vált. A világhódító siker titka, először olvasható könyv formájában és egyenesen az alapítótól érkezik. A könyv már New York Times bestseller, valamint bekerült a 2020-as Financial Times és a McKinsey Év üzleti könyvei válogatásba is. Ezek után szinte garantálva van, hogy letehetetlen alkotás, és nem kell ahhoz nagy dolgokban gondolkozni, hogy bárki számára segítséget nyújtson a mindennapokban is, mert az inspiráció adott, csak élni kell a lehetőségekkel.