„A koronavírus-járvány kihívás elé állította az oktatási rendszereket a világ minden pontján. A pedagógusok beoltása is előrelépés lenne a helyzet normalizálása érdekében” – jelentette ki Henrietta Fore, az UNICEF ügyvezető igazgatója.
Felhívta a figyelmet arra is, hogy 2020 április végén az iskolabezárások a világ diákjainak csaknem 90%-át érintették. Bár ez a szám azóta csökkent, továbbra is tartja magát az a feltételezés, hogy az iskolák bezárása lassíthatja a vírus terjedését, pedig egyre inkább bizonyítottnak tűnik, hogy az iskolák nem a közösségi fertőzés terjedésének fő gócpontjai. Mivel az újabb esetszámok a világ több országában meredeken emelkednek, a közösségek ismét bezárják az iskolákat. December elsejétől az iskolák kapui csaknem 5-ből 1, azaz 320 millió gyermek számára zárva tartanak.
Fotó: iStock.com/Wavebreakmedia
A szervezet ezekből adódóan azt kéri, hogy miután beoltották a frontvonalon helytálló egészségügyi dolgozókat és a lakosság fokozottan veszélyeztetett tagjait, a pedagógusok is prioritást élvezhessenek. Ez segít megvédeni őket a vírustól, valamint lehetővé teszi számukra, hogy személyesen tanítsanak és így az iskolák nyitva maradhassanak.
„Míg az oltások elosztásáról végső soron a kormányok döntenek, az oktatásban történt zavarok, bezárások, fennakadások jelentős következménnyel járhatnak, különösen a legkiszolgáltatottabb gyerekek számára. A világ számos pontján fenyeget a veszély, hogy minél tovább nem járhatnak iskolába a gyerekek, annál nagyobb valószínűséggel maradnak ki végleg az oktatásból. A szülőknek is egyre nehezebb lesz visszaállni a munkába, ha az iskolabezárások miatt még sokáig kell gyermekeikkel otthon maradniuk” – tette hozzá.
„Ezek nehéz döntések, amelyek súlyos kompromisszumokat követelnek. Abban azonban biztosak vagyunk, hogy minden tőlünk telhetőt megteszünk a következő generáció jövőjének megóvása érdekében. Ennek egyik első lépése az lehet, hogy megvédjük a pedagógusokat, akik munkájukkal biztosítják a gyerekek jövőjét” – zárta mondandóját Henrietta Fore.
A világon jelenleg 463 millió gyereknek nincs semmilyen hozzáférése a digitális oktatáshoz.