Életmód

Zöldségek nélkül is egészségesen

Akár az ízük, akár a textúrájuk ellen van kifogásod, igenis tudsz egészségesen étkezni akkor is, ha a zöldségeknek már a gondolatától is kiver a víz.

1. Egy kis csavar – Adj egy utolsó esélyt a már ismert zöldségeknek, gyümölcsöknek, méghozzá a következő kis csavarral: kóstold meg őket sóval és vajjal. Így nemcsak az ízük lehet kellemesebb, hanem ebből következően többet is ehetsz belőlük. Nem kell attól tartanod, hogy ezzel ártasz az egészségednek (de azért a só és a vaj mennyiségére ügyelj). Ha így sem jönnek be a már ismert zöldségek, akkor ismerkedj meg újakkal, mint például az édesburgonya! Ez, ahogy a neve is mutatja, édesebb, ennek köszönhetően pedig olyanok is megszerethetik, akiknek a zöldségek ízével egyébként nem igazán vannak kibékülve.

Fotó: shutterstock/HBRH

2. Csapd be magad – Ki mondta, hogy csak szeletelve, darabolva ehetsz zöldségeket? Csapd meg magad, és pürésítsd le ezeket, majd ezt keverd fűszeresebb szószokhoz (észre sem fogod venni a különbséget), vagy add az apróra kockázott zöldségdarabkákat fasírthoz. Miközben jóízűen falatozol, talán el is feledkezel majd róla, hogy zöldség is van az ételben.

3. Amikor semmi sem segít – Persze, van, hogy minden hiába… de ebben az esetben is van megoldás: a zöldségekben található vitaminokat, ásványi anyagokat gyümölcsökből is pótolhatjuk. Csak azt érdemes tudni, hogy mit miből. Például az A-vitamint spenót, édesburgonya, répa helyett mangó vagy sárgabarack fogyasztásával is bevihetünk a szervezetünkbe. Folsavat kelbimbó és spenót helyett narancs-, banán- és papayaszeletek elmajszolásával, káliumot pedig brokkoli és articsóka helyett nektartinnal, gránátalmával vagy kivivel. Ha a helyettesítést választod, ne feledd, hogy a gyümölcsök természetes cukortartalma magasabb a zöldségekénél, így a mennyiségekre nem árt jobban odafigyelni.