×

Életmód

Amit ne tegyük elalvás előtt, hogy úgy aludhassunk, mint a tej

Alvásra mindannyiunknak szüksége van, de nem mindenkinek sikerül eleget és jól aludnia.

A Women’s Health Magazin idéz egy kutatást, amely arra jutott, hogy hat és fél óra alvás elegendő egy éjszaka. Azt is megállapította a kutatás, hogy azok, akik hat és fél órát aludtak, tovább élnek, mint azok, akik napi nyolc órát aludtak. (A kutatást a San Diego-i egyetem végezte 1,1 millió emberen.)

Fotó: Pexels/CCO License

Fotó: Pexels/CCO License

Mindez – írja a magazin – fókuszba hozza azt, hogy az alvás minősége nagyon fontos, hiánya betegségekhez vezethet. Éppen ezért nagyon fontos, hogy az alábbi dolgokat ne tegyük lefekvés előtt.

1. Ne ücsörögjünk erős fényben!

Azt tanácsolják, hogy legalább fél órával a lefekvés előtt kerüljük az erős fényeket. Kerüljük a televíziót, a laptopot, a mobiletelefont, és ne is végezzünk erős fénynél irodai munkát! A képernyő fénye ugyanis elnyomja a metaloninszintet, amely akkor jó, ha emelkedik, mert így kevésbé érezzük magunkat ébernek.

2. Ne nézzünk erőszakot a tévében!

Megnehezíti az elalvást, ha erőszakot nézünk lefekvés előtt, ezért ezt ne tegyük, ha már az alvás következik.

3. Ne eddzünk, ne tornázzunk!

Nem szükséges edzeni vagy tornázni elalvás előtt két órával. Kivételt képeznek a légzőgyakorlatok és a jóga. A torna úgy általában segíti az elalvást, hiszen akik edzenek, sportolnak, jobban alszanak, mint azok, akik nem végeznek testmozgást.

4. Ne igyunk koffeintartalmú italokat!

Egy kutatás megállapította, hogy azoknál, akik hat órával a lefekvés előtt fogyasztanak koffeint, lényegesen rosszabb az alvás minősége és a mennyisége sem elégséges. Ezért az a javaslat, hogy lefekvés előtt nyolc órával vagy délután kettő után már ne igyunk kávét.