Életmód

Nemcsak a fizikai, hanem a mentális állóképesség is fontos a mindennapokhoz

Nemcsak fizikálisan van szükségünk az erőnlétre. Így növeld a lelki állóképességedet!

1. Változtasd meg a stresszhez való viszonyod!
Próbálj meg ösztönző erőként tekinteni a stresszre, amely nagyobb teljesítményre sarkall. Bármilyen feladat is áll előtted, ne úgy tekints rá, mint egy megmászhatatlan hegyre, hanem mint egy lankára, amelyen könnyedén felkapaszkodik.

(Fotó: illusztráció pexels.com)

2. Tartsd előtérben az egyensúlyt!
A sportolók tudják, hogy a kemény edzések után a testük megérdemli a pihenést, és hogy az igénybevétel, és a lazítás között egyensúlyt kell teremteniük. Ha például fontos értekezlet (állásinterjú, vizsga, beszámoló stb.) előtt állsz, akkor is iktass be pihenőszakaszokat, amikor töltekezhetsz. Ha a végletekig túlhajszolod magad, nem lesz erőd elindulni „felfelé”.

3. Folytass pozitív párbeszédet önmagaddal!
A sportolók a fontos versenyek, döntő pillanatok előtt gyakran magukban beszélnek, így motiválva, erősítve önmagukat. Minden nehéz helyzet előtt keres néhány nyugodt percet, és lelkesítsd magad pozitív megerősítésekkel! Pl. „Sikerülni fog! Megcsinálom! Nincs előttem akadály! Bármire képes vagyok, amit el tudok képzelni!” stb.

4. Tudatosítsd az erősségeidet!
Bukkanók, rosszabb napok mindig lesznek. Az is elképzelhető, hogy mi magunk nehezítjük meg a haladásunkat a maximalista hozzáállásunkkal, vagy azzal, hogy nem bízunk eléggé önmagunkban. A lelki ellenálló képességhez nélkülözhetetlen az erősségeink felé fordulás. Tudatosítsd őket azzal, hogy listát készítesz róluk, amelyet magadnál is hordhatsz a határidőnaplóban, vagy bepötyöghetsz a telefonodba. Ezek emlékeztetni fognak az erősségeidre, amikor elhagyna a hited, a lelkesedésed.