Nem túlzás, ha azt mondjuk, Pitti Katalin egy jelenség a színpadon, akit csodálatos hanggal áldott meg a sors – minden mű, amit megszólaltatott és megszólaltat, emlékezetes élmény volt, van és marad az emberek számára.
Az 1951. december 7-én született művésznőt az 1978/79-es évadtól a Magyar Állami Operaház magánénekeseként szerződtették, ahol az operairodalom legcsodálatosabb szerepeit énekelte. Neves mesterekkel és kiváló rendezőkkel dolgozott együtt, akiktől elmondása szerint nagyon sokat tanult.

Budapest, 2018. május 2.
Pitti Katalin Liszt Ferenc-díjas operaénekes (szoprán), érdemes művész a Hogy volt?! című tv-műsor felvételén, az MTVA Kunigunda utcai gyártóbázisának 3-as stúdiójában. A műsorban Lehár Ferenc zeneszerző, operettkomponista, karmester életét, munkásságát idézték fel a meghívott vendégek.
MTVA Fotó: Zih Zsolt
Ez is hozzájárulhatott ahhoz, hogy olyan szerepeket tudjon emlékezetesen megformálni, mint Verdi Traviata c. operájának főszerepét, Violettát, vagy Puccini Pillangókisasszonyának címszerepét.
A világ számos országában énekelt. Sikerei jellemző, hogy Drezdában Verdi A lombardok c. operája Giselda szerepének előadása után tizenhétszer hívták függöny elé.
Operaszerepein kívül mindig szívesen énekli Bach, Mozart, Verdi, Liszt, Kodály oratórikus műveit, illetve dal- és áriaesteket a Magyar Rádióban és a Zeneakadémián. Itthon és külföldön rendszeresen koncertezik, emellett tanít és jótékonysági munkáját is komolyan veszi.
Számos felkérést kapott az operett világába is. Gyakran bújt Lehár A víg özvegy Glawary Hannájának szerepe, de sokszor formálta meg ifj. J. Strauss A cigánybáró c. művéből Szaffit, illetve A mosoly országának Lisáját és Marica grófnőt is.
A Liszt Ferenc-díjas énekesnőt idén nagy öröm és megtiszteltetés érte: alig egy hónappal a születésnapja előtt az Operaház új Örökös Tagjának választottak.