×

Egészség

Tisztító légzőgyakorlat, amellyel gyorsíthatjuk a gyógyulást nátha esetén

Ebben az extrém hidegben nagyon jó ellenálló képességre van szükségünk, hogy ne döntsön le a lábunkról a megfázás, nátha. Hiába öltözünk be jól, olykor ennyi nem elég. Ha azonban mégis megtörtént a baj, megtámogathatjuk a gyógyulásunkat különböző otthoni módszerekkel, hogy minél gyorsabban felépüljünk és újra erőnk teljében legyünk.

A szokásos otthoni gyógymódok – tea, gyömbér, méz, inhalálás – mellett bevethetünk egyéb olyan gyakorlatokat is, amelyek szervezetünk öngyógyító képességét erősítik. Ilyen például a következő légzőgyakorlat is, amelyet a járványos időszakban akár naponta ötször is gyakorolhatunk.

Fotó: iStock.com/NataliaDeriabina

Fotó: iStock.com/NataliaDeriabina

Terpeszállásban lassan szívjuk be a levegőt az orrunkon a következőképpen: először a hasunkat töltsük meg levegővel, aztán a tüdőnk alsó részét, végül a felső részét. Ezután légzésszünet nélkül engedjük ki a levegőt: az ajkainkat szorítsuk a fogainkhoz, és egészen kis rést hagyva köztük sok rövid, szaggatott lökéssel préseljük ki a levegőt. Ez erős rekeszizommunkát igényel, érezni is fogjuk a feszülést a has- és bordatájékon. Fontos, hogy valóban erőltetve fújjuk ki a levegőt, különben a gyakorlat hatástalan marad. Normál esetben napi háromszor gyakoroljuk, háromszori ismétléssel.

Ez a gyakorlat erősíti szervezetünk természetes védelmi mechanizmusát, méregtelenít és csökkenti a krónikus gyulladások mértékét is. Főleg a nagyvárosban élőknek ajánlott napi gyakorlása, hiszen a benzinnel és egyéb káros anyagokkal teli levegőt kipréselhetjük vele a testünkből. Az influenzás időszakban különösen fontos lenne alkalmaznunk, mert megelőzi, hogy a baktériumok megtelepedjenek a szervezetünkben. Ha pedig már lebetegedtünk, sietteti a gyógyulás folyamatát, sőt fejfájás ellen is hatásos módszer.