Egészség

Szabaduljunk meg a hasi zsírpárnáktól 5 lépésben egy szakember tanácsai szerint

Sokan küzdünk a hasi zsírpárnák ellen – több-kevesebb sikerrel. Ez az egyik legkritikusabb hely, ahová nagyon gyorsan felszaladhatnak a pluszkilók, és legalább ennyire nehéz megszabadulni tőlük. De mégsem lehetetlen: szabaduljunk meg a hasi zsírpárnáktól 5 lépésben egy szakember tanácsai szerint – ez a szakember, Justin Gelson pedig olyan modellekkel dolgozik együtt, mint például Miranda Kerr vagy Karlie Kloss, vagyis érdemes lehet meggondolni, hogy hallgatunk-e rá.

1. Kerüljük a stresszt

Könnyű azt mondani… Mégis, próbáljuk meg a minimálisra csökkenteni a felszültséget és az idegeskedést az életünkben. A szakember szerint ugyanis ez az egyik legfőbb oka annak, hogy a hasunkon (egyre nagyobb) zsírpárna alakul ki. Justin Gelson szerint fontos lenne, hogy naponta legalább 10-15 percet nyújtsunk, pihenjünk, meditáljunk.

Fotó: iStock.com/Choreograph

Fotó: iStock.com/Choreograph

2. Ne együnk este 8 után

Eddig úgy tudtuk, hogy este 6 után nem lehet már enni, de ha a modellek is így csinálják… Egyébként azért fontos, hogy ne együnk este, mert az anyagcsere és az emésztés is lelassul ilyenkor – ez pedig akár a pihentető alvásunkat is megzavarhatja.

3. Rendszeres kardioedzés

Az anyagcserénket is kiválóan felpörgetik a kardioedzések, főleg, ha váltott intenzitású edzéseket végzünk rendszeresen. A szakember tanácsa szerint a futás is megfelelő lehet erre, de amit külön kiemelt, az a HIIT, ami egyre népszerűbb mozgásforma már hazánkban is, ráadásul mi magunk is megcsinálhatjuk otthon.

4. Igyunk sok vizet

A vízre ugyanis szüksége van a szervezetünknek, akkor működik minden optimálisan és akkor pörög az anyagcsere, ha megfelelő mennyiségű vizet iszunk nap mint nap. Segít a méregtelenítésben is.

5. Fontos az étrend

Azt szokták mondani, hogy a lapos has és általában az úgynevezett bikinialak a konyhában kezdődik. Gelson szerint a siker legalább 85 százalékban azon múlik, hogy mit eszünk. Javaslata szerint étkezzünk egészségesen, és mivel bizonyára tisztában vagyunk azzal, hogy melyik ételre hogyan reagál a szervezetünk, próblájunk meg minél tisztább és a vércsoportunknak, a szervezetünknek megfelelő étrendet követni.