Egészség

A petrezselyem az új csodaszer? Szerintünk igen!

Szeretnénk a szervezetünket kitisztítani, esetleg leadnánk pár kilót? Mi megtaláltuk a tökéletes megoldást! Ne keresgéljünk tovább az egészségesnek vélt, mégis káros, ráadásul drága csodaszerek között, inkább nyissuk ki a szemünket a konyhában, hiszen a legjobb megoldás már ott lapul az orrunk előtt.

Valószínűleg nem sokan tudják, pedig a petrezselymet már az ókori rómaiak is előszeretettel használták emésztési gondok enyhítésére. A petrezselyem nemcsak kimossa szervezetünkből a felesleges vizet, de felpörgeti az anyagcserénket, ráadásul segíti a méregtelenítést és a zsírok lebontását is. Kell ennél több? Ennél olcsóbban nem maradhatunk egészségesek és vékonyak.

Vitamin, vitamin, vitamin!

A petrezselyemben rengeteg C-vitamin található, amely által nemcsak az immunrendszerünket turbózza fel, de hozzájárul ahhoz, hogy a természetes zsírbontó folyamatok működésnek induljanak. A petrezselyem emellett azok közé a növények közé tartozik, amelyek a legtöbb A-provitamint, kalciumot, nátriumot, magnéziumot és vasat tartalmazzák.

Fotó: pexels.com/bowlfoodhand

Fotó: pexels.com/bowlfoodhand

Hatása

A petrezselyem képes semlegesíteni a húsételekben előforduló toxinokat, ráadásul csökkenti a puffadást és megkönnyíti az emésztést is. A kínai orvoslás már nagyon régóta tartja számon elhízást kezelő gyógynövényként. Mint már említettük, a petrezselyemnek igen intenzív a vízhajtó hatása is, ezáltal átmossa a veséket, emellett pedig pozitív hatással van a májra is, ami ennek köszönhetően hatékonyabban fogja végezni méregtelenítő feladatait, megkönnyítve ezzel testünk számára a káros anyagok kiválasztását és a zsírok lebontását.

Fogyjunk petrezselyemmel

Az említett hatások következményeképpen a petrezselyem tökéletesen alkalmas arra, hogy beépítsük a diétánkba, hiszen maximálisan elősegíti a fogyást. A petrezselyemből főzhetünk teát is, ami még intenzívebben segíti így a méregtelenítést és a zsírok lebontását. Arra azonban figyeljünk, hogy a petrezselyemmel „átitatott” diéta alatt kerüljük a cukrot, a fehér lisztet és a telített zsírok fogyasztását.