Egészség

Mennyi fogyás biztonságos havi szinten?

Hány kilót adhatunk le havi szinten, hogy ne ártsunk vele egészségünknek? És ami legalább ilyen fontos: hogyan csináljuk?

Szinte nincs is olyan nő a világon, aki ne próbálna ki élete során legalább egy diétát. Ilyenkor a csinos alak ígérete visz minket előre, és az lebeg a szemünk előtt, milyen jól festünk majd a legjobb barátnőnk esküvőjén, a karácsonyi családi vacsorán, vagy az unokatestvérünk gyerkőcének keresztelőjén. Közben pedig gyakran nem gondolunk arra, hogy a gyorsan leadott kilók bizony hipp-hopp visszarakódhatnak ránk, sem pedig arra, mennyit ártunk egészségünknek a fogyókúrákkal.

Élete során szinte minden nő fogyókúrázott már. Fotó: shutterstock/Viktoriia Hnatiuk

De tényleg, mennyi az annyi – vagyis hány kilót lehet biztonságosan ledobni egy hét, illetve egy hónap alatt? Ki lehet-e ezt egyáltalán valahogy számolni? Hát, a Prevention.com által megkérdezett táplálkozási szakértőnek sikerült: Lauren Slayton arra jutott, hogy heti fél kiló, vagy legfeljebb egy kiló fogyás hosszú távon is fenntartható és egészségünk szempontjából is biztonságos lehet. Elfogadhatónak tartod? Akkor még egy dolgot jegyezz meg, mielőtt belevágnál a kilók elleni harcba: nem hoz minden egyes hét automatikusan egy kiló mínuszt. Havi szinten érdemes inkább két, legfeljebb két és fél kilós fogyással számolni, de lesznek olyan hónapok, amikor ennél kevesebb megy le (talán csak pár deka).

A súlycsökkenés üteme sok mindentől függ, és mindenkinél egyénileg változik, néhány dologra viszont ügyelhetsz, hogy hosszú távon is biztonságossá tedd az utad az álomalak felé. Például étkezz egészségesebben, aludd ki magad, igyál sok folyadékot és sportolj rendszeresen – ha még nem tetted, próbáld ki a súlyzós edzéseket, mert ezekkel több izmot építesz. Így a tested magasabb fokozaton égetheti a zsírt akkor is, ha épp nyugodtabb, pihenősebb napot tartasz.