×

Egészség

Szója, nem csak vegetáriánusoknak

Azzal sokan tisztában vannak, hogy a szója, illetve az abból készült tofu a vegetáriánusok számára kiváló növényi fehérje. Ugyanakkor mindenkinek tanácsos lenne beépíteni az étrendjébe.

A szója ugyanis olyan ásványi anyagokat és vitaminokat tartalmaz, melyek nélkülözhetetlenek a szervezet működéséhez. Mivel a szója nyersen fogyasztva mérgező, így sokáig nem tekintettek rá élelmiszerként. Csupán az utóbbi évtizedekben lett népszerű, mióta rájöttek, hogy hőkezeléssel illetve erjesztéssel nem csak ehetővé, de nagyon egészségessé is válik.

Fotó: shutterstock/somrak jendee

Serkenti az agyműködést
Ez a különleges növény olyan ásványi anyagokban gazdag, mint a foszfor, a kalcium, a magnézium, és olyan vitaminokat tartalmaz, mint a B1-, B2-, B3- és E-vitamin. A felsoroltak pedig az idegrendszer működését erősítik, és az agy vérellátását serkentik.

Szívbarát
A szója, illetve az abból készült lágy sajt állagú tofu fontos tulajdonsága, hogy nem tartalmaz koleszterint. A szójababból kivont szójaolaj bizonyítottan koleszterinszint-csökkentő, így véd a szív-és érrendszeri megbetegedések kialakulásától.

Jó hatással van a májra
A szója májvédő is, mert nagy mennyiségben tartalmaz lecitint, ami segít a májat a regenerálódásában.

Ösztrogén hatású
A szójában rengeteg olyan anyag található, melyeknek ösztrogénszerű hatásuk van. Ebből adódik, hogy a változó korban lévő nőknek kifejezetten ajánlják a fogyasztását, a férfiak esetében pedig a prosztatarák megelőzésében játszhat nagy szerepet.