Egészség

Ha ezeket betartod, úgy alszol majd, mint a bunda!

Íme 15 tipp a gyors elalváshoz és a könnyű ébredéshez.

Biztos kerültél már hasonló helyzetbe, mint amikor egész nap arról fantáziálsz milyen jó lesz hazaérni és befeküdni az ágyadba, majd egy nagyot aludni, de amikor erre kerül a sor, hirtelen megszűnik az álmosság.

Fotó: shutterstock/Gorodenkoff

Ezzel nem vagy egyedül. Az állandó stressz okoz több ezer embernek alvási nehézségeket, de ne ess kétségbe, inkább kövesd az alábbi hasznos tippjeinket. Nem csak segít legyőzni álmatlanság, hanem lehetővé teszi, hogy még reggel is könnyebben kelj fel!

GYŐZÖDJ MEG RÓLA, HOGY ELEGET ALSZOL
Az optimális alvási idő egyénenként eltér, de átlagosan egy felnőttnek szüksége van a 7-8 órás alvásra. Ha kevesebbet alszol, alváshiány gyűlik össze, ami csökkenti a munka teljesítményt és állandó álmosságot okoz.

HAGYJ FEL A KÁVÉVAL
Bármilyen csábítónak is tűnik még egy bögre kávét inni a munkahelyeden vagy a suliba, ne tedd. A koffein gátolja az adenozin felszívódását, ami megakadályozza, hogy lenyugodj, ami így később alvászavarokhoz vezet.

Fotó: shutterstock/Roman Samborskyi

SZÍVJ FRISS LEVEGŐT
Mielőtt elalszol, tégy egy pihentető sétát. Próbáld meg feladni a lustaságot, és ezt minden este tartsd be. Ha a friss levegőben töltesz fél órát, kellemesen fogsz tudni aludni.

14302510-21733210-4-301-AnimationCard-15-0-1493992788-1493992793-0-1494721556-0-1494839910-1494839925-650-5-1494839925-650-c18cbb983b-1494936008

IGYÁL VALAMI MELEGET
A legjobb dolog amit egy séta után tehetsz, hogy iszol valami meleget, lehetőleg teát mézzel vagy tejjel.

HASZNÁLD JÓL A PÁRNÁDAT
Ha a hátadon alszol, helyezd a párnát a térd és a hát alsó része közé. Ha az oldaladon szeretsz aludni, szorítsd a párnát a lábad közé, öleld át. Ha a hasadon alszol inkább, akkor a hasad alsó részéhez tedd a párnádat. Ezek lehetővé teszik, hogy a tested megfelelő helyzetbe kerüljön, és csökkenti a terhelést a gerincedben.

NE ALUDJ HÁZIÁLLATTAL
Kétségtelen, hogy a kutyák és a macskák a család teljes értékű tagjai. De ha beengedjük őket az ágyba, az egy nagyon rossz ötlet. A tudósok készítettek egy felmérés, ami kimutatta, hogy azoknak a 64%-a aki együtt alszik állataival, alvási rendellenességben szenved.

TEGYÉL EGY FOKHAGYMÁT A PÁRNÁD ALÁ
A horkolók számára ez az ősidők óta egy ismert recept. A titok a fokhagyma kénvegyületeiben van. Nyugtató hatásúak és javítják az alvás minőségét.

KAPCSOLD KI AZ ELEKTRONIKUS ESZKÖZÖKET
A kütyüink által kibocsátott fény, sokkal károsabb, mint gondolnánk. Az alvásunk ritmoás a melatonin hormon szabályozza, melyet a sötétben gyárt a testünk. A szerkentyű használata közvetlenül az esti lefekvés előtt, megakadályozza a hormon szintézisét, ezáltal megfosztva magunkat a normális pihenéstől.

Fotó: iStock.com/Tero Vesalainen

TARTS LEVENDULÁT A HÁZ KÖRÜL
A levendula már régóta ismert nyugtató tulajdonságairól. Helyezz levendulát az ágyad mellé, vagy használj aromás olajokat vagy gyertyákat, hogy megszabadulj az álmatlanságtól.

NÉZD ÁT A GYÓGYSZEREIDET
Ellenőrizd a gyógyszerekhez járó használati utasítást, mert némelyik képes álmatlanság vagy alvászavar kialakítására.

NE ADD FEL
Ha 20 percen át feküdtél az ágyban anélkül, hogy elszundítottál volna, próbálj meg pihentető tevékenységet folytatni, olvas egy könyvet, hallgass kellemes zenét.

FIGYELJ A SZOBA HŐMÉRSÉKLETÉRE
A megfelelő hőmérséklet 15-20C fok. A fülledtség a zárt térben nyugtalan alváshoz és gyakori ébredéshez vezet.

A HÁLÓSZOBÁT ALVÁSRA HASZNÁLD
Ha a hálószobát használod munkához és szórakozáshoz is, nagyon nehéz az agyadat pihenésre állítani. Ügyelj arra, hogy bizonyos tevékenységeket a ház más helységeiben csinálj. A hálószoba csak pihenésre és intim pillanatokra való!

Fotó: shutterstock/Photographee.eu

PIHENJ A NAP FOLYAMÁN
Napközben hagyd magadat pihenni kicsit. A felfrissüléshez szükség van 10-30 perces pihenőre. De ne aludj el, kockázatos belépni a mély alvás fázisba, ahonnan az ébredés fátyolérzést eredményez.

NE FELEJTSD EL A MAGNÉZIUMOT
A magnézium kulcsfontosságú szerepet tölthet be az éjszakai alvásban. Javasoljuk a magnéziumban gazdag ételek fogyasztását, vagy fél órával elalvás előtt vegyél be egy magnézium tablettát.