Egészség

Mire figyeljünk, ha számítógép előtt dolgozunk?

Az irodai munka igencsak megterhelhet minket és a szervezetünket, hiszen amellett, hogy az agyunkat „tornáztatjuk”, a testünk is elfárad. A szemünk, a hátunk, a karunk, a kezünk és a lábunk is megsínyli, ha folyamatos ülőmunkát végzünk egy képernyő előtt. Nézzük, milyen praktikákat vethetünk be annak érdekében, hogy egészségesek maradjunk.

Víz, víz, víz!

Ha egész nap bámuljuk a monitort, akkor az ember könnyen megfeledkezik magáról, az időről és majdhogynem mindenről. Így nem csoda, ha elfelejtünk megfelelő mennyiségű vizet inni, pedig hosszú távon igencsak rossz hatással lehet a szervezetünkre a kevély folyadék fogyasztása. Annak érdekében, hogy ne feledkezzünk meg az ivásról, érdemes egy nagy flakon vizet tartani az asztalunkon, ami folyamatosan szem előtt van, így mindig tudjuk, hogy innunk kéne. Ráadásul ezzel a módszerrel azt is meg tudjuk állapítani, hogy hány óra alatt mennyit iszunk pontosan.

unsplash/Štefan Štefančík

unsplash/Štefan Štefančík

Szemtorna

Ha az ember 8 órát dolgozik – vagy többet – számítógép előtt heti 5 alkalommal, az nagyon megerőltetheti a szemünket. Ennek érdekében szánjunk arra időt, hogy óránként néhány percre becsukjuk a szemünket, lazítsuk el a szemizmainkat, majd minden irányba mozgassuk meg a szemgolyókat. Ezt az egészet pedig ismételjük meg nyitott szemmel is. Arra különösen ügyeljünk, hogy ne a fejünk mozogjon, csupán a szemünk. Ez a könnyű gyakorlat valóban hasznos, és garantáltan fel fog frissíteni minket!

Álljunk fel

Ha az ember belemerül a munkába, akkor akár hosszú-hosszú órákon át nem áll fel. Ez pedig igen rosszat tehet a keringésünknek, így akármennyi dolgunk van, kétóránként picit muszáj felállnunk! Menjünk ki a konyhába, csináljunk magunknak egy kávét vagy egy teát. Akár már néhány perc mozgás is csodákat művelhet a keringésünkkel, amitől aztán újra frissnek érezhetjük magunkat.