Egészség

Tippek, hogy eleget igyunk a nagy melegben

A szervezetünk 60 százaléka vízből áll, így a vízfogyasztás az egyik legfontosabb dolog, amire figyelnünk kell az egészséges életmód során. Az orvosok napi 2 liter folyadék fogyasztását ajánlják.

Természetesen, ha csak napi másfél liter vizet iszunk meg, még nem lesz komoly bajunk, de akik szinte egyáltalán nem nyúlnak a víz után egész nap, itt az ideje, hogy elhagyják ezt a rossz szokást, mert az hosszútávon nem csak elhízáshoz, de más súlyos megbetegedésekhez is vezethet.

Illusztráció (Fotó: Unsplash)

Minden étkezés előtt és után igyál egy pohár vizet
Egyik legjobb módja, hogy rászokj a víz ivásra, ha minden étkezés előtt és után megiszol 2-3 deciliter vizet. Ez a diéta során is hatékony módszer, hiszen ha evés előtt iszol, azzal az étvágyad csökken, és kevesebbet fogsz enni, amikor pedig evés után iszol, az segíti az emésztést, és gyorsítja az anyagcserét.

Jelöld be a palackon, mennyit kell még innod
A legjobb, ha mindig magadnál tartasz egy másfél-két literes palackot, és egy filctollal beosztod rajta, hogy a nap során mikor kell belőle innod. Fontos, hogy ez a palack mindig a kezed ügyében legyen, hogy a szomjúságodat ne gyümölcslével vagy más cukros üdítőkkel enyhítsd.

Ízesítsd a vizet egészségesen
Egyes friss, magas víztartalmú gyümölcsöket és zöldségeket érdemes beépítened a diétádba, sőt, ezekkel még fel is turbózhatod a víz unalmas ízét. Válaszd az uborka, citrom, lime vagy narancs szeleteket, amiket a vizedbe raksz. Így sokkal nagyobb kedved lesz azt felhörpinteni, és még több vitaminhoz is jutsz általa.