Konyha

Diétás mégis laktató vacsora

Ha nem akarjuk nehezen megszerzett formánkat a bikiniszezon közepén veszélyeztetni, akkor a csirkemájas tojáslepény a tökéletes megoldás. Laktató és alakbarát.

A tojás a fogyózók nagy barátja. Remekül laktat, ám nem szaporítja a derekunk körül kialakuló úszógumit. Nem is vészesen drága mulatság, így érdemes rendszeresen diétánkba iktatni. Ám ha már eleged van a főtt tojásból, rántottából, és tükörtojásból, akkor próbáld ki ezt az egyszerű és mégis nagyon finom tojáslepényt, amelyet csirkemájjal töltünk meg.

Fotó: shutterstock/OnlyZoia

Fotó: shutterstock/OnlyZoia

Hozzávalók a tojáslepényhez:

3 tojás, 1 evőkanál tejszín (használhatsz helyette növényi tejszínt is), 1 teáskanál mindenmentes ételízesítő, 1 teáskanál kókuszzsír (vagy vaj), fél teáskanál só

Elkészítése:

1. A feltört tojásokat egy tálba tesszük.

2. Fűszerezzük és bele tesszük a tejszínt.

3. Alaposan összekeverjük.

4. Egy serpenyőben megmelegítjük a kókuszzsírt.

5. Ráöntjük a tojást.

6. Fakanállal kevergetjük addig, amíg “zselé állagúra” dermed a tojás. Ezután már nem kevergetjük.

7. A fakanállal a tojáslepény alá nyúlunk és ketté hajtjuk.

8. Egy pár másodpercig még pirítjuk az alját, majd tányérra borítjuk.

Hozzávalók a csirkemájas töltelékhez:

0,5 kg csirkemáj, 1 vöröshagyma, 3 evőkanál zsír (igen zsír, mert elsősorban a szénhidrát hizlal, nem a zsír), só, bors, 1 teáskanál majoránna, 3-4 fej gomba, 3 evőkanál paradicsomszósz

A töltelék elkészítése:

1. A kockákra vágott hagymát a zsíron üvegesre pároljuk.

2. Rádobjuk a felkockázott csirkemájat.

3. Fűszerezzük és addig sütjük, amíg megpirul.

4. Ráöntjük a paradicsomszószt.

5. Beletöltjük az omlettbe.