Azt saccolják, hogy idén legalább 3500 tonna szaloncukrot vásárolunk meg, amelynek forgalmi értéke 6,5 milliárd forint lehet. Az adatok azt is mutatják, hogy háztartásonként általában egy kilónyi szaloncukrot vásárolunk. Ez persze egy átlag, valaki többet, valaki kevesebbet vesz. A többség még mindig a zselés szaloncukrot választja, ennek a fajta édességnek töretlen a sikere.

Fotó: shutterstock/acceptphoto
Egy kilogramm szaloncukor már 799 forinttól kapható, a prémium kategóriájúak ára dobozonként elérheti a 3000 forintot, de kilogrammonként akár a 10 ezer forintot is. Egyre többen döntenek úgy, hogy nekik a legjobb minőségű karácsonyi édesség kell – közölte Sánta Sándor, a Magyar Édességgyártók Szövetségének (MÉSZ) elnöke az MTI-vel. Azt is elárulta, hogy a Chocco Garden Kft., amelynek egyben ügyvezető igazgatója, bár csak három éve van a piacon, mégis egyre több szaloncukrot értékesítenek.
Szintén növekvő szaloncukor eladásokról adott hírt Szécsényi Judit, az egyebek mellett Milka szaloncukrot gyártó és forgalmazó Mondelez Hungária Kft. márkamenedzsere az MTI-nek. Az elmúlt két évben 24 százalékkal több szaloncukrot adtak el. Idén 370 tonnára számítanak. Évek óta a feketeerdő íz a legkedveltebb, azt a kakaókrémes követi, a harmadik pedig a mogyorókrémes, mindezek mellett pedig nagy a kereslet a szaloncukor válogatásukra is – tette hozzá.
Tavaly 190 tonna szaloncukrot gyártott, idén pedig 204 tonnát a LISSÉ Édességgyár Kft. Egyre több a kínálatukban a hozzáadott cukor nélküli szaloncukor: tavaly 13 százalék volt, idén már 18 százalék. Ezen termékek között található laktóz- és gluténmentes változat is. A legkedveltebb ízeknek a zselés, a kókuszos, valamint az aszalt gyümölcsös marcipános szaloncukrok számítanak – mondta el Csuvár Csaba a cég ügyvezetője.
Húsz százalékkal bővült a forgalmuk idén a tavalyihoz képest – tájékoztatott Szamos László, az édességgyártó Szamos Kft. főcukrásza. Legnépszerűbb termékük tavaly a klasszikus marcipán szaloncukor volt, amelynek forgalma évről évre bővül.