Konyha

Próbáld ki! #Veganuár az egészségünkért

Egy új év kezdete mindenkit arra sarkall, hogy valami újba kezdjen, de legalább is változtasson valamit a régin. Erre remek megoldás a Veganuár kihívás, amely már évek óta januárban zajlik.

Néhány vegetáriánus és vegán étrendet blogger pár évvel ezelőtt úgy döntött, elindítja a #Veganuár kihívást. Ennek lényege, hogy januárban csak növényi alapanyagból készült ételeket együnk. Legalább próbáljuk ki, de az sem baj, ha át is térünk rá. Mindezt azért januárban, mert akkor úgy is sokan kipróbálnak valami újat, valami mást, vagy teljesen új életmódba kezdenek.

A növényi étrend nem csak a testünknek és egészségünknek lehet előnyös, de a környezetünket is kíméli.

A kihívás betartásában segítenek is receptekkel, ötletekkel és jótanácsokkal.

Ha kipróbálnád ezt az érdekes kihívást, ha nem is egy hónapon át, de néhány napig vagy hétig, akkor íme egy recept, amely finom, gyors, laktató és vega. Nem vegán, mert vaj van benne. A felsorolt zöldségek közül el is hagyhatsz vagy tehetsz is hozzá másféléket is. Mindenből annyit, amennyit csak szeretnél.

Ugyanígy a fűszerekből is tehetsz rájuk annyit, amennyi az ízlésednek megfelel, nincsenek kőbe vésett szabályok.

Fotó: shutterstock/RossHelen

Tepsiben sült zöldségek
Hozzávalók:
kelbimbó,
répa, fehérrépa,
padlizsán,
zeller,
édesburgonya,
brokkoli,
cukkini,
fokhagyma,
vaj,
étolaj,
só, bors,
kakukkfű,
majoranna.

Elkészítése:
A zöldségeket megtisztítva és feldarabolva tegyük egy tepsibe. Tegyünk rá bővel vajat és olajat. Egy hagyományos tepsibe legalább 10 dkg vaj és 2-3 dl olaj szükséges.
Fűszerezzük a zöldségeket és forgassuk át, hogy mindenhová jusson belőlük.
180 fokon 40-45 percig süssük.