×

Konyha

Őrizd meg a bikiniformád turmixokkal!

Fagyaszthatjuk, kanalazhatjuk, ihatjuk egyenesen a hűtőből, vagy hűtés nélkül azonnal az elkészülte után: ezek a turmixok finomak, és abban is segítenek, hogy megőrizzük a bikinialakunkat.

Fogainknak, emésztésünknek nagyon jót tesz, ha rágunk, és nyers zöldségeket, gyümölcsöket falatozunk. Ezáltal erősödnek az állkapocsizmok, és emészthetőbbé válnak az ételek. Ugyanakkor nincs mindig időnk és kedvünk a rágcsáláshoz, olykor sokkal finomabb az összetevőket egy könnyen fogyasztható turmix formájába mixelni. Ráadásul így a nemszeretem zöldségeket és gyümölcsöket is belecsempészhetjük az étrendünkbe, mert ízüket elnyomjuk, vagy éppen olyannal párosítjuk, amit szeretünk. Plusz azoknak, akiknek gondjaik vannak az emésztésükkel, könnyebb megemészteni azt a növényt, aminek rostjait előbb simára turmixolták a gép kései. A turmixok mellett szól, hogy finomak, mégis egészségesek, így bátran „nassolhatjuk” őket, nem fogunk meghízni. Tele vannak vitaminokkal, és úgy is elkészíthetjük őket, hogy laktatóak legyenek. Említettük már, hogy pepecselni sem kell sokat az elkészítésükkel?

Illusztráció (Fotó: Unsplash)

Sokáig ellátnak energiával a zabpelyhes turmixok

A finom szemű zabpelyhet – próbáljuk ki a teljes kiőrlésű változatot! – elég beáztatni egy bögrényi tejbe, és várni, hogy megpuhuljon. Ezután mehet a turmixgépbe, és kockázzunk mellé két nagy almát, egy kis mandulavajat, majd ízesítsük fahéjjal. Az így kapott turmix segít jóllakni, és sokáig telt érzetet biztosít, ellát a megfelelő mennyiségű energiával, fehérjével, vitaminnal – ráadásul más gyümölcsöket is hozzákeverhetünk, amiket otthon találunk. Ha túl sűrűre sikerült, jéggel, vízzel vagy tejjel hígíthatjuk. Célszerű ezzel indítani a napot reggel, mert jó pár órára elveri az éhségünket.

Anyagcsere-turbózás ananásszal

Az ananász nemcsak igazi nyári gyümölcs, de alacsony a kalóriatartalma, gazdag rostokban, C-vitaminban, káliumban és kalciumban, ráadásként pedig egy bromelin nevű enzimet is  tartalmaz, amely felgyorsítja az anyagcserénket. Keresve sem lehetne jobb zsírégetőturmix-alapanyagot találni, hiszen még az íze is nagyon finom. Először próbáljuk ki, hogy a megtisztított és darabokra vágott egynegyed ananász mellé egy félbögrényi narancslevet öntünk, ízesítjük gyömbérrel, fahéjjal, egy kis mézzel, s így turmixoljuk össze – ha hidegen innánk, mehet mellé jég is. Egy másik napon az ananász maradékát keverjük össze egy marék málnával, két marék eperrel, kétbögrényi almalével, hogy finom, csupa gyümölcs turmixot kapjunk, amit még a gyerekek is biztosan megisznak.

Turmix friss paradicsommal

Most érik a legfinomabb házi paradicsom, ami tele van rákmegelőző hatású antioxidánsokkal, vitaminokkal. Vágjuk héjastul fel, és úgy dobjuk a turmixgépbe, adjunk hozzá az anyagcserét gyorsító zellert, egy kis petrezselymet, és ha bátrak vagyunk, borsot és egy kis csilit is. Pikáns, finom keveréket kapunk. A receptet citromlével és sárgarépával is kiegészíthetjük, úgy még gazdagabb vitaminokban és ízekben. A paradicsom egyébként gyümölcsökkel is passzol, keverhetjük papajával, almával, sárgarépával, naranccsal, különleges és vitamindús „koktél” lesz az eredmény.

Zöldség és banán együtt? Igen!

A rukkola úgy nő a kertben, mint a gaz, pedig sokkal értékesebb annál: nagyon sokféle ásványi anyag és vitamin rejlik a karakteres ízű kis levelekben. Egy csészényit mossunk meg, és tegyük a turmixgépbe. Adjunk hozzá egy banánt, két almát, egy csészényi vegyes salátát, s öntsük fel egy bögrényi vízzel. A laktató banánt egy másik zöldséggel is jól párosíthatjuk, ez pedig a spenót. A nyári spenótot most is frissen szedhetjük, a leveleket jól mossuk meg, s kétmaroknyit akár párolva, akár frissen turmixoljunk össze egy banánnal, egy almával, citromlével és vízzel.