Egyre többen vesznek karácsonyi ajándékot interneten, de ennek is megvannak a kockázatai – emelte ki az alternatív fogyasztóvédelmi vitarendezési fórum MTI-hez eljuttatott közleményében. Azt tanácsolják, hogy érdemes előre tájékozódni a vállalt szállítási határidőről, a nyomkövetési lehetőségről, a fogyasztói tapasztalatokról. Ezek az információk az általános szerződési feltételekben vagy külön menüpontban találhatók meg általában.
Fotó: Pexels/CC0 License
A békéltető testület szerint célszerű elolvasni az interneten közzétett bejegyzéseket is az adott vállalkozásról, és mérlegelni azt, hogy a legnagyobb védelemben akkor részesülnek a fogyasztók, ha belföldről vagy valamelyik más európai uniós tagállamból rendelnek online.
Ha meggondoltuk magunkat
Előfordulhat, hogy már az online megrendelés után, de még az átvétel előtt gondolják meg magukat a fogyasztók, ilyenkor – Európai Unión belüli vásárlás esetén – azt lemondhatják a fogyasztók. Ha EU-ból interneten vásárolt ajándék időben megérkezik, de az nem tetszik a megajándékozottnak, akkor az átvételtől számított tizennégy napig vissza lehet küldeni saját költségen, ha viszont ez az idő letelt, akkor a kereskedő az egyébként hibátlan terméket nem köteles kicserélni, sem levásárlást biztosítani, sem a pénzt visszaadni – tájékoztatott a Budapesti Békéltető Testület.







