Otthon

Így lehet pihentő a wellness hétvégéd

A téli hosszú hétvégéken sokan a wellness programokkal kapcsolódnak ki. Ahhoz, hogy valóban nyugodt és feltöltő legyen a pihenés, nem árt egy-két aranyszabályt ismerni és alkalmazni is.

Egy-egy hidegebb hosszú hétvégén manapság szinte teljesen megtelnek országszerte a wellness szolgáltatást kínáló szállodák és a fürdők. Ugyanakkor ahhoz, hogy valóban jó élmény legyen tudni kell a kifizetett szolgáltatás részleteit, azt is, hogy a különböző kedvezmények pontosan mire szólnak. Nem árt tájékozódni a vendéglátóhelyek és fürdők házirendjéről sem. Sok bosszúságtól kímélhetjük meg magunkat ezek ismeretében.

Fotó: shutterstock/kudla

Vannak például olyan kedvezmények, jegyek és klubkártyák, amelyeket csak az használhat, aki kiváltotta, megvásárolta. Átruházni nem lehet, ellenkező esetben megvonhatja az intézmény a kedvezményt és ezt általában meg is teszik. Arról sem árt előre tájékozódni, hogy a kiválasztott szálloda pontosan milyen szolgáltatásokat kínál és mindezt mennyiért.

Fontos tudni, hogy abban a pillanatban, amikor a fürdőbe jegyet vagy bérletet váltottunk, elfogadtuk az intézmény érvényben lévő házirendjét. Ezért kell előre elolvasni azt akár az interneten. Az ilyen helyen az értékmegőrzés is gondot szokott okozni. Ugyanis ebben az esetben is, csakúgy, mint a strandokon csak akkor vállal felelősséget a fürdő, ha mobiltelefonunkat, óránkat, kulcsainkat, ékszereinket vagy egyéb értéktárgyainkat az általuk kijelölt értékmegőrzőben hagytuk.

Ha bármilyen kedvezményt szeretnénk igénybe venni, nem árt, ha tudjuk, hogy milyen feltételekkel kaphatjuk meg. Ezzel együtt jó, ha tisztában vagyunk azzal is, hogy a belépőjeggyel vagy bérlettel milyen szolgáltatást vehetünk igénybe. Kínos helyzetektől menthetjük meg magunkat, ha előre tájékozódunk.

Praktikus annak is utána nézni, hogy a kiválasztott fürdőhely minden – általunk használni kívánt – szolgáltatása működik-e. Amennyiben a belépő megvétele után derül ki, hogy valami nem működik és erről nem kaptunk előzetesen tájékoztatást, akkor akár kártérítés is megillethet minket.

Akkor is kérhetünk kártérítést, ha a reklámban beígért szolgáltatást nem biztosítja a fürdő vagy szálláshely. Ekkor a portán azonnal reklamálni javasolt.

Ugyanígy a nem megfelelő szolgáltatás minőségére is tehetünk panaszt. Ha nem kapunk kompenzálást, akkor panaszainkról jegyzőkönyvet kell felvenni és a Vásárlók Könyvébe bejegyzést tenni.