Szinte nincs is olyan bolt, amelyben ne kínáltak volna valamilyen szív alakú terméket a szerelmeseknek.
Nem lehet eléggé hangsúlyozni azt sem, hogy a vásárláskor kapott számlát mindenképpen őrizzük meg. Ezzel tudjuk igazolni magunkat, ha probléma merülne fel a termékkel, szolgáltatással. Elengedhetetlen feltétele annak, hogy érvényesíthessük a garanciális igényeinket.
Fotó: shutterstock/ Vladimir Gjorgiev
Ha koncertjeggyel leptük meg, akkor érdemes észben tartani, hogy tilos nyilvánosságra hozni a jegyek fotóját, különösen a vonalkódot vagy QR-kódot, mert ezeknek az adatoknak a birtokában a jegy tulajdonosa helyett más is bemehet a rendezvényre.
Azt is fontos tudni, hogy ha gyorsan romlandó terméket vettünk, mint például egy virágcsokor és probléma adódott vele, akkor nem állhatunk el a vásárlástól online rendelés esetén sem.
Ugyanakkor minden online rendelésnél jogunk van ahhoz, hogy 14 napon belül indoklás nélkül elálljunk a vásárlástól. Ilyenkor csak vissza kell küldeni a webshopnak a terméket, vagy visszamondani a szolgáltatás, amelynek a vételárát és a postaköltségét is vissza kell térítenie a kereskedőnek. A jótállási és szavatossági igényeinket is ugyanúgy érvényesíthetjük a webshopokban, mintha boltban vettük volna a terméket.
Ha a kapott ajándék sérült vagy esetleg nem is működik, akkor a számlával vissza kell vinni az üzletbe, ahol a terméket megvették, amely köteles a terméket javíttatni. Ha nincs lehetőség a javításra, abban az esetben egy ugyanolyan termékre lehet kicserélni a szabályok szerint. Ha sem a javítás, sem a csere nem működik, akkor köteles visszafizetni a vételárat az üzlet.
Amennyiben nem jutunk közös nevezőre a kereskedővel, akkor a fogyasztóvédelmi hatósághoz és a békéltető testületekhez javasolt fordulni.