Otthon

Mit tehetsz, ha gond van a Valentin napi ajándékkal?

Bálint avagy Valentin nap alkalmából - többek közt - csokival, fehérneművel, virággal vagy akár belépőjegyekkel lepjük meg kedvesünket. De mi van akkor, ha az ajándék nem tökéletes?

Szinte nincs is olyan bolt, amelyben ne kínáltak volna valamilyen szív alakú terméket a szerelmeseknek.

Nem lehet eléggé hangsúlyozni azt sem, hogy a vásárláskor kapott számlát mindenképpen őrizzük meg. Ezzel tudjuk igazolni magunkat, ha probléma merülne fel a termékkel, szolgáltatással. Elengedhetetlen feltétele annak, hogy érvényesíthessük a garanciális igényeinket.

Fotó: shutterstock/ Vladimir Gjorgiev

Ha koncertjeggyel leptük meg, akkor érdemes észben tartani, hogy tilos nyilvánosságra hozni a jegyek fotóját, különösen a vonalkódot vagy QR-kódot, mert ezeknek az adatoknak a birtokában a jegy tulajdonosa helyett más is bemehet a rendezvényre.
Azt is fontos tudni, hogy ha gyorsan romlandó terméket vettünk, mint például egy virágcsokor és probléma adódott vele, akkor nem állhatunk el a vásárlástól online rendelés esetén sem.

Ugyanakkor minden online rendelésnél jogunk van ahhoz, hogy 14 napon belül indoklás nélkül elálljunk a vásárlástól. Ilyenkor csak vissza kell küldeni a webshopnak a terméket, vagy visszamondani a szolgáltatás, amelynek a vételárát és a postaköltségét is vissza kell térítenie a kereskedőnek. A jótállási és szavatossági igényeinket is ugyanúgy érvényesíthetjük a webshopokban, mintha boltban vettük volna a terméket.

Ha a kapott ajándék sérült vagy esetleg nem is működik, akkor a számlával vissza kell vinni az üzletbe, ahol a terméket megvették, amely köteles a terméket javíttatni. Ha nincs lehetőség a javításra, abban az esetben egy ugyanolyan termékre lehet kicserélni a szabályok szerint. Ha sem a javítás, sem a csere nem működik, akkor köteles visszafizetni a vételárat az üzlet.

Amennyiben nem jutunk közös nevezőre a kereskedővel, akkor a fogyasztóvédelmi hatósághoz és a békéltető testületekhez javasolt fordulni.