Otthon

Defektes megoldások

Bármikor előfordulhat, hogy kilukad az autónk kereke és már nincs rajta segítség. Ám nem mindegy hogyan pótoljuk a veszteséget. Miért fontos, hogy valamennyi abroncs azonos mintázatú legyen?

Az autók többsége a karantén miatt – jobb esetben garázsban – avagy parkolóban állt hosszú ideig. Ez nem tett jót a kerekeknek. Előfordulhat, hogy defektet kapsz és már nem javítható. Ekkor viszont nem mindegy mivel pótolod a kereket.

Fotó: shutterstock/l i g h t p o e t

Fontos, hogy minden esetben azonos mintázatú legyen mind a négy gumi a csere után is. A télit a nyárival pedig egyáltalán nem szabad – figyelmeztetett a Magyar Gumiabroncs Szövetség a honlapján. Ugyanis más-más hőfokon való használatra tervezték a gumikat. Ha keverjük nem csak hamarabb kopnak el az abroncsok, hanem veszélyes is.

Amennyiben úgy döntesz hogy az egész abroncsot kicseréled, hogy mindegyik egyforma mintázatú és korú legyen, akkor a pótkerékre is gondolnod kell. Ugyanis annak is ugyanolyan mintázatúnak – és méretűnek – kell lennie, mint azoknak az abroncsoknak, amelyek éppen az autón vannak.
Ennek oka, hogy amennyiben szükség van a pótkerékre, így nyújthat teljes értékű segítséget nekünk a bajban.

Amennyiben úgynevezett mankókerék lapul a csomagtartóban, arról fontos tudni, hogy csak az első gumiszerelőig mehetünk vele. Azt is csak nagyon óvatosan. Ezzel ugyanis jelentősen megváltozik az autó menettulajdonsága és nem a jó irányba. Legfeljebb 80 km/órás sebességgel haladhatunk vele.

Azt is fontos tudni, hogy a hajtott kerekeken egyforma abroncsnak kell lennie az előírások szerint. Ezért, ha ezek egyikén megy tönkre a kerék, akkor célszerű az egyik hátsó kerékkel pótolni (fronthajtásos autó esetén) és a mankókereket az egyik hátsóra felszerelni.