Az egyik legjobb módja annak, hogy a különböző eseményeket, találkozókat átlátható rendszerben vezessük, és az időbeosztásunkat hatékonnyá tegyük, ha ezeket a megbeszélt időpontokat 3 kategóriába osztjuk.
Általános időpontok
Ezek azok az időpontok, amelyeket általában mindenki feljegyez valahova, még ha külön határidőnaplót nem is vezet. Ilyen például az orvosi vizsgálat vagy az üzleti ebéd. Ezek általában mozgathatóak, áttehetőek más dátumra, ha a felek időben megegyeznek róla – persze azért érdemes törekedni rá, hogy megtartsuk őket.

Fotó: Pixabay.com/CCO Public Domain
Személyes jellegű időpontok
Ezeket az időpontokat önmagunkkal egyeztetjük le, és olyan blokkokat jelentenek, amikor a személyes jellegű projektjeinkkel, hobbinkkal foglalkozhatunk, anélkül hogy mások megzavarnának. Ugyan ezek is mozgathatóak, mégis érdemes felállítani egy rendszerességet, és tartani magunkat hozzá. Jelöljünk ki például a napunkban vagy a hetünkben egy olyan 90 perces intervallumot, amikor csak azzal foglalkozunk, amivel szeretnénk, és minden napra/hétre írjuk be előre ezt az eseményt.
Csoportos időpontok
Ezek azok az időpontok, amikor csoportosan kell valami miatt összegyűlnünk. Érdemes azután leegyeztetni őket, miután az előző két kategóriába tartozó időpontokat már beírtuk. Kétségtelenül ez a kategória az, amelynek a legnehezebb megfelelő időpontot találni, hiszen itt több ember igényeit is figyelembe kell venni – előfordulhat, hogy emiatt mozgatnunk kell majd a már lefixált találkozókat, ugyanakkor ezt csak akkor tegyük meg, ha már nincs más megoldás – a saját időnkkel (pláne a szabadidőnkkel) mi rendelkezünk.