A negyedik alkalommal rendezték meg a Budapest Central European Fashion Week-et, aminek híre bejárta a nemzetközi sajtót, több mint 30 cikk született a hazai tervezők izgalmas kollekcióiról, a bejegyzések tanúsága szerint a divatújságírók elsősorban a kreációk minőségét és a más országokban nem fellelhető újdonságot, frissességet, valamint a kifutókon felvonultatott ruhák nemzetközi sikerének potenciálját emelték ki – írja az MTI.
Cakó kollekciójának bemutatója a IV. Budapest Central European Fashion Week divathéten. Fotó: MTI/Balogh Zoltán
A Magyar Divat & Design Ügynökség által megrendezett eseményen idén hetven volt azoknak a meghívott külföldi influenszereknek és újságíróknak a száma, akiknek köszönhetően a magyar divat az elmúlt napokban nagy nemzetközi sajtóvisszhangot kapott.
Modell bemutató előtt a IV. Budapest Central European Fashion Week divathéten a Bálna Budapestben. Fotó: MTI/Balogh Zoltán
A magyar divat jó híre a magyar és a külföldi médiumokat is bejárta a Budapest Central European Fashion Week sikere nyomán. Az eseményeken 46 nemzetközi influenszer vett részt, akik követői bázisuk alapján összesen több mint hatmillió emberhez juttatták el a magyar divat sikereiről szóló híreket. A divathéten 1353 Instagram-story született, míg a posztokra adott lájkok száma majdnem félmillió volt – olvasható a közleményben.
Cakó kollekciójának bemutatója a IV. Budapest Central European Fashion Week divathéten. Fotó: MTI/Balogh Zoltán
Mint írják, a Magyar Divat & Design Ügynökség a megszokott fashion showk megrendezése mellett a Budapest Central European Fashion Weeken igyekezett felkelteni a nemzetközi sajtó figyelmét azzal a szándékkal, hogy a hazai kollekciók híre minél messzebb eljusson a világba. A szervezők ezzel is hozzá akartak járulni a magyar divatipar és a divatmárkák hírnevének növekedéséhez.
Modelleket sminkelnek a bemutató előtt a IV. Budapest Central European Fashion Week divathéten. Fotó: MTI/Balogh Zoltán
Az összegzés szerint a 2020-as tavaszi-nyári kollekciókat bemutató eseményre olyan, a divatszakma olyan neves képviselői látogattak Magyarországra, mint a Diet Prada párosa – akik már második alkalommal voltak jelen-, a Dazed and Confused és a Cut magazin újságírója, Kristen Bateman, a Vogue Italia, a Vanity Fair és az újhullámos Kunst Magazin és a Fucking Young! szerkesztői, de a Vogue olasz és ausztrál munkatársai, valamint a Harper’s BAZAAR Arabia divatújságírói is jelen voltak a budapesti divathéten.
Modelleket sminkelnek a bemutató előtt a IV. Budapest Central European Fashion Week divathéten. Fotó: MTI/Balogh Zoltán
A Vogue Australia több oldalon keresztül mutatta be a magyar divat inspirálta legfrissebb utcai összeállításokat. A Harper’s BAZAAR olyan, az eseményen bemutatott ruhák válogatásából készített divatfotókat közölt, amelyek Budapest ikonikus helyszínein készültek – emlékeztet a közlemény.