×

Siker

18 millió dollárt keresett az ötéves orosz youtuber

A listáról most Anastasia Radzinskaya nem mindennapi történetét járjuk körbe. A kislány cerebrális parézissel született, az orvosok pedig azt mondták, sosem tud majd beszélni. A kicsi és szülei azért kezdték el a videózást és a Youtube-ra feltölteni a videókat, hogy dokumentálják a kezelését és tudják a rokonoknak és a család barátainak tudósítani, hogy van a gyerek. Azóta sok minden változott, Nastyának már 7 csatornája van és összesen 107 millió feliratkozója, az össznézettsége még megdöbbentőbb, 42 milliárd perc.

Látszik, hogy főleg fiatalok használják a platformot, a lista első 10 helyezettje közül hat gamer és amúgy is a fialatabbak jobban teljesítettek a listán is, hiszen Nastya harmadik helye impozáns, és egy ötéves gyerektől nagyon jó, az első helyen egy szintén fiatalkorú, a még mindig csak nyolcéves Ryan Kaji áll, aki 26 millió dollárt keresett a 2019-es évben, aki karrierje elején unboxing videókkal futott be. Azok a tartalmak, amelyekben gyerekek szerepelnek majdnem háromszor akkora nézettséget kapnak, mint más, egyébként nagy feliratkozószámmal rendelkező csatornák.  A lista adatai adózás és más kifizetések előttiek, a szponzoráció, a reklámbevétel, a turnébevétel és a merchandising bevétellel számolva.

Fotó: Twitter

A Forbes megjegyezi, hogy a videókészítés ilyenkor csak a kezdet. Az első helyezett Ryannek saját játék-, ruha- és háztartási márkája van az Amazonon, a Targetben és a Walmartban, saját Nickelodeon sorozata és egy Hulu-szerződése, hogy újraforgalmazhassák a videóit. Nastya hatszámjegyű csekkeket kap olyan szponzoroktól, mint a Danone vagy a Legoland, neki is érkezik saját játékmárkája, mobilos játéka és könyve is. Tavaly Oroszországból Floridába költözött szüleivel.

Egyelőre nem tudni, hogy változik meg a helyzet, mindenestre a Youtube kemény lépéseket tervez a gyerektartalmak szabályozásáért. Elsőként 2020-tól betiltják a targetált hirdetéseket az ilyen tartalmakon, ami jócskán érintheti a bevételi forrásokat is.