Siker

5 tipp, hogy felpörgesd az agyad

Az agy edzése nagyon fontos, sokat segíthet abban, hogy jobban éljünk, sikeresebbek lehessünk, hiszen, ha az agy edzésben van, sokkal jobban tudunk fókuszálni, gyorsabban döntéseket hozni, figyelmesebbek lenni.

Az agy tornáztatása, karban tartása mindig is fontos volt az embereknek. Régen azt tartották, hogy minél több halat kell enni, hogy elég vitaminhoz jussunk, manapság pedig rengeteg applikáció, játék közül válogathatunk telefonunkra, amivel élesen tartatjuk magunkat. Ennél most egyszerűbb, könnyebben kivitelezhető tippeket adunk most nektek.

A legnehezebb feladatokat reggel oldd meg

Az agy ugyanis reggel működik a legjobban, amikor még friss és energikus. Ezért azt mondjuk, a reggeledet ne e-mailek olvasására vagy találkozókra pazarold, hanem ess neki a napi legnehezebb feladatoknak, amíg könnyebben megy. A nap második felére, ahogy fáradsz, egyre nehezebben hozol döntést és kevésbé tudsz fókuszálni.

Fotó: iStock.com/jacoblund

Legyen elég szüneted

Ha már túl sokat hibázol, nem mennek úgy a feladatok vagy érzed, hogy nem koncentrálsz elégg, adj magadnak pihenőt. De nem mindegy, hogy milyet, az agyadnak szüksége van a megfelelő pihenésre. Ha monitor előtt dolgozol, menj, sétálj egyet, ha azt nem tudod megtenni, menj az ablakhoz és nézz ki rajta, hidd el, meglátszik majd a teljesítményeden, ha pihensz.

Olvass sokat

Az agynak jót tesz az olvasás, mert ha olvasol fejleszted a tudásodat, új dolgokat tanulhatsz meg, amik később akár hasznodra is válhatnak.

Fotó: iStock.com/Wavebreakmedia

Mozogj rendszeresen

Az agynak szüksége van az oxigénre, amit a mozgással tudunk a legjobban eljuttatni az agyunkba. Kipróbálták, milyen hatással van az ülőmunkát végző emberekre, ha elkezdenek mozogni. Elég volt a rövid, de rendszeres testmozgás ahhoz, hogy javuljanak a kognitív képességeik és a reakcióidejük.

Étkezz jól

Fontos az is, hogy lehetőleg változatosan étkezz, minél több vitamint vigyél a szervezetbe, fogyassz minél több fehérjében gazdag ételt, mint mondjuk a csirke vagy tonhal. Próbáld meg elhagyni a szénhidtátban gazdag ételeket, mint a tészta vagy a kenyér. Fontos, hogy sok vizet fogyassz, hiszen az emberi szervezet 70%-a víz és ha nem iszol eleget, nem fog jól működni az agyad.