Stílus

Tippek, hogy megelőzzük a nyaki ráncokat

Ó, az a fránya idő, hogy mennyire szeretnénk néha megállítani! Persze nem mindig, néha kifejezetten örülünk neki, hogy rohan, mikor olyan helyen vagy helyzetben vagyunk, ahol nem érezzük jól magunkat, vagy épp bánatosak vagyunk valami miatt és csak az idő az, ami segíthet enyhíteni a fájdalmunkon. De ha a külsőnkről, az öregedésről van szó, akkor az idő bizony az egyik legnagyobb ellenségünk. Szerencsére azért akad néhány praktika, amivel ha meg nem is állíthatjuk, de becsaphatjuk egy rövid időre.

A nyakunkon lévő bőr az egész testünkön az egyik legvékonyabb, így nem csoda, hogy ez az első, amin megmutatkoznak az öregedés jelei. A nyakon megjelenő ráncoknak több oka is lehet, például a bőr nedvességtartalmának csökkenése vagy a kötőszövet változása. Bár idővel biztosan elkerülhetetlen, a korai megjelenését tudjuk befolyásolni néhány praktikával. Lássuk, hogy melyek ezek!

Mindig hidratáljunk

A bőrünknek rendkívül fontos a hidratálás, így ha szeretnénk látványos javulást elérni, vagy komoly lépéseket tenni a megelőzés érdekében, akkor ez az első lépés, amit meg kell tennünk. A nyaki bőr kevesebb olajat tartalmaz, mint a testünk többi része, így kiemelten fontos a hidratálása. Ehhez megfelelő hidratálókrémeket is használhatunk, de az is legalább ilyen fontos, hogy figyeljünk a bőséges folyadékbevitelre.

Fotó: iStock.com/Wavebreakmedia

Fotó: iStock.com/Wavebreakmedia

Ne feledkezzünk meg a fényvédelemről

Sokan csak a nyaralás alatt, strandoláskor foglalkoznak azzal, hogy megóvják a bőrüket a nap káros sugaraitól, pedig az egyszerű hétköznapokon is ugyanakkora veszélynek vagyunk kitéve, főleg a nyári időszakban. Sokan pedig akkor követnek el hibát, amikor használnak ugyan fényvédőt az arcukra, de megfeledkeznek az áll és a fül alatti területről, amely ugyanannyira ki van téve a veszélynek, mint az arcbőr. Ha eddig is használtunk reggeli krémet, nem kell nagyot változtatnunk a szokásainkon, egyszerűen csak kenjük be alaposan a nyakunkat is, nem fogjuk megbánni.

Védjük alvás közben is a nyakunkat

Biztos mindannyiunkkal előfordult már, hogy észrevettük, ébredés után több gyűrődés, az ágynemű és a párna okozta nyomódás van a nyakunkon. Ha magas párnánk alszunk, akkor a nyakunk egész éjjel gyűrődik, hiszen be van hajlítva, és ahogy telik-múlik az idő, ezek a ráncok egyre nehezebben múlnak el. Próbáljunk meg változtatni a szokásunkon, és egy kicsit alacsonyabb párnát választani az éjszakai alváshoz.

Fotó: iStock.com/studiokovac

Fotó: iStock.com/studiokovac

Javítsunk a testtartásunkon

Újdonság a civilizációs betegségek sorában a rossz tartás, amely többet között annak is köszönhető, hogy egész nap monitorokat és a telefonunk képernyőjét bámuljuk munka közben, így természetellenes szögben tartjuk a nyakunkat. Ha tehetjük, a munkahelyi monitorunkat helyezzük olyan magasságba, hogy ne kelljen lefelé néznünk, és a telefonunk nyomkodása közben is próbáljuk rászoktatni magunkat egy egészségesebb testtartásra – de a legjobb, ha egyszerűen kevesebbet nyomkodjuk. Emellett pedig az is fontos, hogy tartsuk egyenesen magunkat, ebben segítségünkre lehet néhány jógagyakorlat vagy gerinctorna is, érdemes kipróbálni!

Próbáljuk ki az arcjógát

Mert bizony ilyen is létezik és nem is hinnénk, hogy milyen hasznos találmány. Az arc, a nyak megfeszítésével, rendszeres toka- és nyakgyakorlatok segítségével látványos javulást érhetünk el, ha pedig időben elkezdjük a gyakorlást és a napi rutin részéve tesszük, akkor biztosan segít majd a megelőzésben. Keressünk néhány videót, könyvet a témában, vagy kérjünk tanácsot egy szakembertől, mielőtt belevágunk, hogy biztosan mindent a megfelelő módon csináljunk.