Stílus

Kreatívak a tervezőink, de ez sokszor nem elég

Közös mentorprogramot indít a Magyar Divat & Design Ügynökség az Európai Dizájn Intézettel (IED). Az elsősorban a marketing és a menedzsment köré épülő oktatási programban hat magyar cég munkatársai vesznek részt.

A Magyar Divat & Design Ügynökség tapasztalata az, hogy a forráshiányból adódó nehézségek mellett az üzleti világban előforduló problémákra sok esetben – a releváns üzleti tudás hiányában – nem tudnak megfelelően reflektálni a magyar designvállalkozások. Ezért felkerestek több nemzetközi oktatási intézményt, hogy kialakítsanak egy egyénre szabott mentori rendszert a hazai márkák számára – ennek során esett a választásuk az IED-re.

A milánói divathéten 8 magyar tervező mutatkozik be. Fotó: youtube

A milánói divathéten 8 magyar tervező mutatkozik be. Fotó: youtube

Fotó: Shutterstock

Fotó: Shutterstock

A mentorálási program alapvetően két fontos terület, a marketing és a menedzsment köré épül majd. Olyan modulokban fognak a tervezők részt venni, mint például a branding, a kommunikáció, a pozicionálás, az üzleti tervezés, amelyek a jövőben hasznosak lehetnek abban, hogy nemzetközi szinten is stabilan működni tudjanak.

A csütörtökön induló, december végéig tartó programban hat mentorált vesz részt: a Komonka Textile Design, a Viaplant, a Yoza, a Sixay Furniture, a Position Collective és a Multifelt Factory. A résztvevők stabil hazai márkákat képviselnek.

Fotó: Shutterstock

Fotó: Shutterstock

Az IED keretén belül jelenleg 11 oktatóközpont működik, évente 10 ezer hallgatóval dolgoznak együtt és 106 országban gondozzák a tehetségeket. Így a hallgatók nemcsak a kurzusokat végzik el, hanem belekerülnek egy nemzetközi körforgásba is. Az IED stratégiai tanácsadója, Jacopo Bargellini úgy véli: amikor a fiatal tervezők „belevetik magukat a munkába”, akkor azt kizárólag a kreativitás oldaláról közelítik meg és csak másodlagos szerepet tölt be maga a piaci megjelenés, a menedzsment.

Mint fogalmazott, arra kell a formatervezőket inspirálni, hogy egyrészt nagyon szép és kreatív dolgokat tervezzenek, de ezek azért legyenek eladhatóak is. A mentori programot ennek a gerincén építették fel. A program céljának nevezte, hogy segítsenek a magyar dizájnereknek kialakítani egy egyértelműen megkülönböztethető, saját identitást.

A résztvevő cégek hallgatói decemberben mutatják majd be azt az új dizájnstratégiát, amelyet a tanultak alapján szeretnének kialakítani.