Stílus

Egyre több divatcég zárkózik el a brazil bőr vásárlásától

A brazil marhabőr „bojkottjának” hátterében a cégek magyarázata szerint az áll, hogy megítélésük szerint környezetvédelmi szempontokból csökkenteni kéne a marhatartást az országban.

Néhány más vezető divatcéghez hasonlóan pénteken a H&M (Hennes & Mauritz) svéd divatáru-kiskereskedelmi lánc is bejelentette, hogy felhagy a brazil bőr vásárlásával. A Zara után a világ második legnagyobb ágazati vállalata azt közölte, hogy ezzel is ösztönözni kívánja a marhatartás csökkentését az országban. A marhahús és marhabőr iránti kereslet bővülése miatt Brazíliában egyre nagyobb területeken irtják az erdőt és ez is lehet az Amazonasban pusztító erdőtüzek okozója.

Fotó: Shutterstock

Fotó: Shutterstock

Nemrég a Vans és a Timberland lábbelik gyártója döntött úgy, hogy nem vesz brazil bőrt.

A H&M bejelentésével kapcsolatban az igazsághoz hozzátartozik, hogy a legfrissebb adatok szerint 2017-ben a H&M termékeinek kevesebb mint 1 százaléka készült bőrből.