Stílus

A világ divatfővárosaiban hódítanak a magyar márkák

Sikeresen szerepeltek külföldön magyar divat- és formatervezők, szeptemberben. A formatervezők a London Design Fairen és a Paris Design Weeken, a divattervezők pedig a Milano Fashion Weeken vettek részt a Magyar Divat & Design Ügynökség szervezésében.

Szeptemberben tizenegy magyar formatervező és hét divattervező kapott lehetőséget, hogy külföldön is bemutatkozhasson termékeivel. A Paris Design Weeken a Balassi Intézettel közös szervezésben, négy hazai formatervező, a Flying Objects részéről Húnfalvi András és Laufer Ferenc, míg a Hello Wood részéről Pozsár Péter és Ráday Dávid tartott előadást a magyar dizájn iránt érdeklődő francia közönség számára – írja az MTI.

Az ABODI kollekció a budapesti Fashion Week után Milánóban is sikeres volt Fotó: MTI/Balogh Zoltán

A Magyar Divat & Design Ügynökség közlemény szerint a London Design Fairen először jelentek meg magyar kiállítók, a szakmai szempontok alapján kiválasztott 11 formatervező pedig nagy sikert aratott az érdeklődők körében. Jimmy MacDonald, az LDF alapítója és igazgatója elismerően nyilatkozott a magyar pavilonról, és kiemelte, hogy a résztvevő magyar márkák tökéletesen illeszkednek a vásár szellemiségéhez, kiállítóihoz.

A Milano Fashion Weeken már másodszor szerepeltek a magyar divattervezők. Az idei részvétel többek között azért is nagyon fontos, mert egy márkának két-három szezonon keresztül meg kell jelennie és hoznia kell az állandó minőséget és kreativitást ahhoz, hogy a figyelmet felkeltse és vásároljanak tőle – hívja fel a figyelmet az MTI-hez eljutatott közlemény. Az Abodi és a Zsigmond Dora menswear márka a Garage Milano Marina Guidi showroomban; míg az Artista, az Elysian, a Celeni és a Cukovy a Guffanti Concept ShowRoomban mutathatta be legújabb kollekciójának néhány darabját.

„Óriási büszkeséggel tölt el bennünket, hogy három külföldi eseményen is bemutathattuk a magyar márkákban rejlő egyediséget és kreativitást, és lehetőséget adtunk a tervezőinknek, hogy bemutatkozzanak külföldön is. Mindhárom eseménnyel kapcsolatban nagyon pozitív visszajelzéseket kaptunk, Carlo Capasa, a CNMI elnöke pedig azt nyilatkozta, hogy a hét magyar divatmárka már most ott tart, hogy bármelyik nemzetközi üzletben megjelenhetnének” – idézi a közlemény Bata-Jakab Zsófiát, az ügynökség vezetőjét.